kinkhoest???

wij zijn zaterdag op visite geweest bij mijn schoonzus en hun donchter was ziek en nu blijkt het kinkhoest te zijn in hoe verre is dit besmettelijk en hebben jullie dit wel eens mee gemaakt bij jullie kinderen maak me best zorgen ruben is namelijk wel verkouden

groetjes ineke

Hoi!

Ik heb het zelf (gelukkig) niet meegemaakt. Maar als je zoontje verkouden is en je je zorgen maakt, moet je gewoon naar de huisarts gaan! Beter 100x te  vroeg dan 1x te laat hoor!
Overigens kan een kind dat gevaccineerd is tegen kinkhoest het nog steeds krijgen! En het blijft gevaarlijk, vooral als het kind al een verminderde weerstand heeft (je schrijft dat je zoontje al verkouden was).
Ik wil je overigens niet bang maken, maar ik denk dat je het beste bij je huisarts uitsluitsel kunt vragen. En misschien kan hij aangeven waarop je kan letten (de symptomen).

Ik hoop dat je zoontje niets heeft en dat de verkoudheid snel over is!

Groetjes,
Natasja

Nog effe gegoogled:

De voornaamste bron van kinkhoestbesmetting zijn op dit moment jongvolwassenen en de ouders zelf.  Voor een baby van 6 maanden of jonger kan kinkhoest levensbedreigend zijn. Houdt een baby dan ook weg van hoestende en proestende mensen en neem bij heersende kinkhoest eventueel preventieve maatregelen. De klassieke homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen kennen hiervoor preventieve middelen. Ironisch genoeg komen er na invoering van vaccinatie procentueel juist meer gevallen onder het eerste levensjaar voor.  Tevens stijgt het aantal kinkhoestgevallen van kinderen met een leeftijd van 5 jaar of hoger.

Overigens zou ik gewoon naar de dokter gaan hoor en niet met homeopatische middelen beginnen.

Enneh, misschien is er wel helemaal niets aan de hand!

Terug
Bovenaan