Kinkhoest

Onze zoon was ruim een maand geleden nogal aan het hoesten, dus wij met hem naar de huisarts. Omdat ik toch al 30 weken zwanger was heeft ze bloedonderzoek laten doen, tot 2 keer toe en werd daar vandaag voor opgebeld. Nou, zodra artsen je uit zichzelf gaan bellen, weet je dat het mis is. En inderdaad, hij blijkt kinkhoest te hebben gehad. Gelukkig hadden ze hem al antibiotica gegeven uit voorzorg. Maar sinds een paar dagen hoesten mijn man en dochter ook heel erg. Dus nu zitten we met zn allen gezellig aan de antibiotica. Mijn dochter heeft een heel vies drankje voor drie dagen, mijn man 1 keer per dag een pil voor drie dagen. En ik moet een week lang, vier maal per dag pillen slikken. Pfffff, handig hoor. Een uur voor iedere maaltijd. Welke maaltijd???? Ik eet de hele dag door, hahahaa.

Maar goed, we zijn binnen een paar dagen niet meer besmettelijk. De GGD gaat het op school melden, omdat het een ziekte is met meldingsplicht.
Ik dacht altijd dat je er gewoon voor ingeent was, dat is ook wel zo, maar het kan in lichtere variant toch de kop opsteken. Maar voor pasgeboren (niet ingeente) kindjes is het wel heel gevaarlijk.

oww jeetje heftig zeg!!!

ik heb het als kind ook gehad kinkhoest en ondervind er nu nog last van als ik verkouden ben (zoals nu) hoest dan meteen de longen uit mn lijf.... ga morgen ook langs de huisarts wat ik piep en ratel helemaal:S:S

maar jeetje heftig met zn alle aan de pillen maar goed alles voor de gezondheid he en laat de beeb nog maar even veilig in je buik!!!

beterschap voor jullie alle

liefs daan

Och jeetje zeg!!!! Met z'n allen aan de medicijnen. Maar goed, je kunt het beter nu gehad hebben, dan wanneer je kleintje net geboren is.
Beterschap voor jullie allemaal.

Liefs marielle

Hi Moon,

In de DKTP prik zit inderdaad ook de K van Kinkhoest. Dat jij en je man het krijgen, komt omdat de vaccinatie na 15 jaar uitgewerkt is. Dan ben je niet meer beschermd. Maar dan ben je weer oud genoeg om er niet zo'n last meer van te hebben. Ik heb zelf als volwassenen ook kinkhoest gehad (maar hoe ik er aan kwam??? Had toen geen kids).

Hoe dat met je kindjes zit, weet ik niet. Het is fijn dat ze er niet al te ziek van zijn (geweest).

Sterkte.

Gr. Tamara

Mijn oudste is er best ziek van geweest Tamara. Dat was wel balen. En die heeft ook gewoon de DKTP prik gehad. Dus ook al laat je je kind inenten, ze kunnen het wel krijgen, alleen in mindere mate. Maar ik heb wel nachten met hem opgezeten omdat ik bang was dat hij zou stikken, zo erg was het hoesten.

Terug
Bovenaan