Onze zoon was ruim een maand geleden nogal aan het hoesten, dus wij met hem naar de huisarts. Omdat ik toch al 30 weken zwanger was heeft ze bloedonderzoek laten doen, tot 2 keer toe en werd daar vandaag voor opgebeld. Nou, zodra artsen je uit zichzelf gaan bellen, weet je dat het mis is. En inderdaad, hij blijkt kinkhoest te hebben gehad. Gelukkig hadden ze hem al antibiotica gegeven uit voorzorg. Maar sinds een paar dagen hoesten mijn man en dochter ook heel erg. Dus nu zitten we met zn allen gezellig aan de antibiotica. Mijn dochter heeft een heel vies drankje voor drie dagen, mijn man 1 keer per dag een pil voor drie dagen. En ik moet een week lang, vier maal per dag pillen slikken. Pfffff, handig hoor. Een uur voor iedere maaltijd. Welke maaltijd???? Ik eet de hele dag door, hahahaa.
Maar goed, we zijn binnen een paar dagen niet meer besmettelijk. De GGD gaat het op school melden, omdat het een ziekte is met meldingsplicht.
Ik dacht altijd dat je er gewoon voor ingeent was, dat is ook wel zo, maar het kan in lichtere variant toch de kop opsteken. Maar voor pasgeboren (niet ingeente) kindjes is het wel heel gevaarlijk.
Had het verhaal gisteren al op het forum willen zetten, maar ja, hij deed het weer eens niet... Grrrrrrr
Maar goed, we zijn binnen een paar dagen niet meer besmettelijk. De GGD gaat het op school melden, omdat het een ziekte is met meldingsplicht.
Ik dacht altijd dat je er gewoon voor ingeent was, dat is ook wel zo, maar het kan in lichtere variant toch de kop opsteken. Maar voor pasgeboren (niet ingeente) kindjes is het wel heel gevaarlijk.
Had het verhaal gisteren al op het forum willen zetten, maar ja, hij deed het weer eens niet... Grrrrrrr