Kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap

<p>Ik ben op zoek naar mede mama's(to-be) die zich ook verdiept hebben in het vaccineren tegen kinkhoest TIJDENS de zwangerschap. Om kort te zijn is dit geen uitnodiging voor de hele standaard vaccinatie discussie. Ik houd mijn mening aangaande die discussie ook voor me. We doen denk ik allemaal hetgeen waarvan wij denken dat het het beste is voor onze kinderen. </p><p>Waar dit topic dus over gaat is de kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap. Voor zover ik heb kunnen vinden gebeurd het in Nederland nog maar sinds kort. In andere landen zoals het Verenigd Koninkrijk gebeurd het nu een jaar of 6. Ik vind dit eigenlijk nog vrij kort. De verloskundige wil hierin niet adviserend optreden en de huisarts verwijst mij simpelweg naar de website van het RIVM. Die heb ik natuurlijk al lang doorgespit. Ik zoek nu mensen die ervaring willen delen & hun argumenten om het juist WEL te doen & mensen die er dus bewust voor hebben gekozen om het NIET te doen terwijl ze bijvoorbeeld het verdere vaccinatieprogramma wel volgen en dan natuurlijk de argumenten daarvan. Of als je denkt iets anders zinnigs erover te kunnen zeggen dan is dat natuurlijk ook welkom.</p><p>Ik ben benieuwd ^^ :)</p>

Ik heb de vaccinatie een paar weken terug gehaald. Inderdaad eerst zelf op onderzoek gegaan en niet alleen in het verenigd Koninkrijk wordt het gedaan, maar meer landen. In deze landen zijn er ook al meerdere onderzoeken geweest. Vandaag volgend jaar willen ze in Nederland dat vaccinatie ook in het standaard aanbod plaatsen. 
Ik sta er denk ik heel simpel tegenover. Ons kind gaat straks mee in het hele vaccinatie programma, dus waarom zou ik er nu niet alvast mee beginnen? Ik moet er niet aan denken dat onze kleine baby straks wel een gevaarlijke variant krijgt van de kinkhoest, terwijl ik dit had kunnen voorkomen.
Maar net wat je zegt, iedereen zijn eigen mening hierover. Succes met je keuze!

Ik doe het niet! Na het overlijden van het zoontje van mijn neef nadat hij met 5 mndn zijn dktp vaccin had gekregen. Ben ik me gaan verdiepen in het hele vaccineren verhaal en gestopt. Mijn 3e is helemaal vaccin vrij en dat zal straks bij de 4e ook gebeuren. 
Het huidige kinkhoest vaccin is gebouwd uit een oude bacterie stam en niet meer up to date. En matched helaas niet meer met de huidige vorm van kinkhoest die we krijgen. 
Heb je al eens gekeken op www.nvkp.nl daar vind je heel veel info! 
Overigens ben ik niet uit op een discussie of Mn gelijk te halen. Dit even tussen haakjes omdat het daar vaak wel toe leidt. Ieder kiest wat het beste voor hem/haar voelt. Uit liefde voor zijn kind/kinderen. Zo ook ik ? doe waar jij je als ouder goed bij voelt. 

Ik heb het wel gedaan! Moest het zelf betalen, iets van 30 euro geloof ik. Het idee dat ik mijn kindje alvast tegen kinkhoest kan beschermen in de eerste maandjes van zijn leven vond ik fijn! Het was toen nog erg onbekend, zelfs de huisarts moest het uitzoeken. Nu zie je overal posters hangen, er is meer bekendheid nu. 
Onze 2e komt in januari. Ik wil nu graag weer de prik laten zetten, maar het is nog onzeker of dat mag ivm andere medicatie en de onzekere gezondheid van het kindje. 

Ik wil de vaccinatie ook gaan halen. Op de school waar ik lesgeef heerste kort voor de zomervakantie kinkhoest. Als ik dit aan het eind van de zwangerschap zou krijgen, is het erg gevaarlijk tijdens de bevalling en in de eerste weken na de geboorte. 
Mijn verloskundige laat de keuze aan mij, maar raadde het me zeker niet af. Het vaccin is inderdaad nog wel voor eigen rekening, maar die paar tientjes heb ik er graag voor over. 
De afweging maakt iedereen natuurlijk voor zichzelf, maar ik kan me voorstellen dat het uitmaakt wat de verdere omstandigheden zijn. Als ik geen risico had door m’n werk had ik er waarschijnlijk niet eens over nagedacht. 

Ik heb het ook gedaan, meer om de reden dat ik van te voren al wist dat ik later zou beginnen met het vaccinatieprogramma. Heb het zelf moeten betalen (43 euro) maar heb dat het jaar daarna wel opgegeven bij mn aangifte als kostenpost, dus kreeg er een  klein beetje van terug. 

Wat de VS niet laat zien is dat er heel wat ongeboren babies zijn overleden door de vaccinatie. Het is complete onzin om je te laten vaccineren tijdens je zwangerschap om dan zo gezegd je kind te beschermen... dat slaat echt nergens op omdat jouw lichaam is gemaakt om het te beschermen. Vertrouw op je eigen lichaam

Ben het helemaal met je eens Ielse en mijn kind die nu 8wkn is wordt ook niet gevaccineerd. Naast het feit dat ze geen concreet bewijs hebben dat vaccinaties je beschermt (lees maar op elke bijsluiter dat er GEEN garantie is op immunisatie) is het feit wel dat je jezelf als je kind volspuit met gifstoffen. Mij niet gezien! 
Ik was ervoor gevaccineerd en kreeg het toch...

Terug
Bovenaan