<p>Ik ben op zoek naar mede mama's(to-be) die zich ook verdiept hebben in het vaccineren tegen kinkhoest TIJDENS de zwangerschap. Om kort te zijn is dit geen uitnodiging voor de hele standaard vaccinatie discussie. Ik houd mijn mening aangaande die discussie ook voor me. We doen denk ik allemaal hetgeen waarvan wij denken dat het het beste is voor onze kinderen. </p><p>Waar dit topic dus over gaat is de kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap. Voor zover ik heb kunnen vinden gebeurd het in Nederland nog maar sinds kort. In andere landen zoals het Verenigd Koninkrijk gebeurd het nu een jaar of 6. Ik vind dit eigenlijk nog vrij kort. De verloskundige wil hierin niet adviserend optreden en de huisarts verwijst mij simpelweg naar de website van het RIVM. Die heb ik natuurlijk al lang doorgespit. Ik zoek nu mensen die ervaring willen delen & hun argumenten om het juist WEL te doen & mensen die er dus bewust voor hebben gekozen om het NIET te doen terwijl ze bijvoorbeeld het verdere vaccinatieprogramma wel volgen en dan natuurlijk de argumenten daarvan. Of als je denkt iets anders zinnigs erover te kunnen zeggen dan is dat natuurlijk ook welkom.</p><p>Ik ben benieuwd ^^ </p>