Kiss syndroom in combinatie met vééél vallen.. help!

Hoi meiden,
Onze jongste van 9,5 mnd heeft kiss-syndroom, vrij heftig en we zijn er pas na 7 mnd allerlei onderzoeken en medicijnen achter gekomen. (hier  via t forum, thanx debbie nogmaals, want je zal dit berichtje ongetwijfld lezen.. ).. anyways.. na intensieve manuele therapie van 3 keer in de week, ging het met de dag beter met onze kleine meid. Na een paar weken was het klaar en is er een controle afspraak gemaakt, 4 wk later. Die 4 wk hebben we niet gehaald, ze werd al gauw weer de oude, dus helemaal mis. Toevallig was het wel dat ze die week dat het weer slechter ging, zelf kon staan (op 1 aug was dat) op haar hoofd gevallen was. En sindsdien valt ze echt wel 10x per dag óp haar hoofd. Hoe ze het doet, ik weet het niet. Ze is altijd in zicht, maar ik kan het toch niet altijd voorkomen. In de box valt ze ook zo achterover tegen de spijlen. Maar ze wil alléén maar staan! Ze heeft nu dus alweer 5 behandelingen gehad binnen 2 weken (was weer even goed gegaan en daarna weer mis)
Maar zo blijven we aan de gang. Nu heb ik weer gebeld vandaag dat het zo slecht gaat. Wat kan ik hier nou aan doen? Schiet me ineens te binnen dat er van die helmjes bestaan.. zou dat wat zijn? Maar ja, dan beschermt het haar hoofd wel, maar dan maakt ze nog een rare draai met r nek natuurlijk...

Nou ik hoop echt dat iemand wijze raad heeft, want qua vermoeidheid zit ik er onderhand echt doorheen! Er is geen land met haar te bezijlen! Het is echt zó zielig voor haar! Ze zit echt niet lekker in haar vel.

Groetjes Judith
 
Wij zijn voor kiss-syndroom niet bij manuele therapie geweest, maar bij osteopatie en daar waren we in 3 behandelingen weg. Misschien een idee om er eens een telefoontje aan te wagen en wat vragen te stellen. Ze kunnen je vast vertellen of ze wat voor je kunnen doen en ik heb er al heeeel erg veel goede resultaten om mij heen van gezien.

Groetjes, Miriam
 
Hey Judith!!

Geen dank hoor.. en idd ik lees het

Eerst even het volgende, je dochter heeft het idd erg te pakken, en je zou het beste met de therapeute kunnen overleggen wat te doen.
Ook is het vrij normaal dat een KISS-kindje weer na een ontwikkelingsfase (staan e.d) erger last ervan kan krijgen. En bij jou is dat dan extra dubbel, omdat ze het al zo heftig heeft!!
Ik leef erg mt je mee, en wéét hoe dubbel het kan zijn... en vermoeiend, je zult wel kapotzijn, en aan het eind van je latijn..
Maar bespreek het met je therapeute, als het goed is kan zij je degelijke tips geven.

Groetjes Debby
 
ps Mirjam;

Judith was eerder bij een osteopaat geweest en daar kreeg ze geen resultaat.
Op mijn advies is ze overgestapt op een manueeltherapeut, die door de stichting van kiss-kindjes word geadviseerd. (die hebben een grote lijst met erkende therapeuten)

Groetjes Debby
 
Hey Debby,
Ja klopt en ze sleept me er ook echt doorheen. Zat afgelopen week met dikke tranen bij haar. Ze geeft ook wel tips, maar zegt ook dat je er niet zoveel aan kan doen. Ik kan niet de hele dag om haar heen gaan staan en ik wil haar niet de hele dag in een stoel zetten. Dan ontwikkelt ze ook niet..
En Mirjam, de osteopaat was inderdaad géén succes hier. Ze heeft vijf behandelingen gehad (tegen t spugen, want ze dacht dat het aan haar darmen lag, maar dat bleek dus ook door kiss) De laatste keer hing ze haar ondersteboven en als ze dan niet spuugte was het over..
Achteraf gezien heel slecht, omdat kiss kindjes geen druk op het nekje mogen hebben.
Maar het gaat nu weer ietsje beter, ze heeft nu weer 5 behandelingen gehad in 1,5 wk tijd en nu is de therapeut op vakantie. Ze baalde er zelf zelfs van haha.. Dus ze is erg heel erg betrokken. Dus ik hoop dat we de komende twee weken door gaan komen. Jersey kan sinds twee dagen van staan naar zitten, dus ik denk dat het qua vallen dan nu misschien wel minder wordt doordat ze dat kan...
Liefs Juud (en bedankt voor de steun Deb)
 
Hey Judith,

dat is precies dezelfde periode als waar ik met B'Elanna een terugval heb gehad.
En idd, valt weinig aan te doen.. De tijd zien te overbruggen tot ze wel weten hoe ze het moeten doen.
Wel fijn dat het zo een schat is die therapeute van jullie!! jullie komen er wel.. alleen duurt het ff wat langer (helaas)
En geen dank hoor, ik doe het met liefde, dat weet je  Er is nog té weinig bekendheid en erkenning, en samen wordt je wijzer!

Dikke knufffff voor jou en Jersey!! Debby
 
Terug
Bovenaan