Kiss syndroom

Hoi allemaal,

Zijn er hier ook ouders die bekend zijn met het Kiss Syndroom?
Gisteren hebben we een gesprek gehad op het kdv, zij hebben een vermoeden dat onze zoon het Kiss syndroom zou kunnen hebben.
Hij is 8 maand oud, heeft best wel een plat achterhoofd, wordt niet graag aangekleed qua jas/trui/ romper. Ook heeft hij redelijk vaak moeite met poepen en is wat stijf in zijn bewegingen.
Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn die hier bekend mee zijn en wat het verloop van behandelingen zijn.

Alvast bedankt !

Apart dat een kdv dat zegt, terwijl kiss syndroom zoiets vaags is wat niet wetenschappelijk bewezen bestaat.
Als je je zorgen maakt zou ik naar een huisarts gaan en niet afgaan op wat het kdv zegt want zij zijn geen artsen.

Ik zou dat ook raar vinden dat het op de opvang wordt gezegd en in al deze maanden op het consultatiebureau niet? Zou het ook daar navragen etc

Mijn zoontje had Kiss syndroom nadat hij vast had gezeten in mijn bekken bij de bevalling. Wat bij hem vooral opviel was dat hij zijn rechter arm niet gebruikte en het uitgilde van de pijn bij het aan en uitkleden. Wij zijn hiervoor bij een osteopaat geweest die alles los heeft gekregen. Hij bleek een flinke blokkade in zijn nek en schouder te hebben. We zijn een keer of 3, 4 geweest en toen was de blokkade verholpen.

Mijn zoontje had ook KISS wat niet ontdekt werd door het CB. Pas toen ik na maanden mijn zorgen uiten een fysio mocht laten komen zag die het in 1 oog opslag. Paar keer bij de osteopaat geweest en het was over. Dus dat het CB niks zegt,zegt mij niks. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar de HA of kinder fysio

Ik vind het juist heel goed dat het kdv dit 'ziet'. Of het echt waar is, daar kom je alleen maar achter door naar de kinderarts/fysio te gaan. Maar ik vind het heel goed dat het kdv dit opmerkt, en het bespreekbaar durft te maken. Complimenten!!

Ik werk zelf al ruim 10 jaar in de kinderopvang en mijn ervaring is dat zulke dingen veel eerder gezien worden op het kdv dan door het consultatiebureau. Hetvkdv ziet je kindje wekelijks, het consultatiebureau ziet je kindje amper, en dan voor 5 minuten... juist op het kdv valt bepaald gedrag op omdat ze elke dag nog zoveel andere kindjes zien!

Ik heb ook al vaak zorgen geuit over bepaalde kindjes op mijn werk terwijl het consultatiebureau niks 'zag'. Het is zeker de taak van de leidsters om zulke dingen bespreekbaar te maken en zorgen te uiten. Kdv is veel meer dan opvang alleen.

Ik zou zeker even een bezoekje aan kinderarts of fysio ofzo aanvragen, even een second opinion!

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals Romy zegt, ik ben juist heel blij dat het kdv dit aangeeft. Haar eigen zoon heeft dit namelijk ook gehad als baby dus ze herkende dit gedrag. Zij hebben zoveel ervaring, liever een keer te vaak na laten kijken dan later denken, “had ik toen toch maar”…
Maar gezien onze zoon “al” 8 maand is en ze dit wel vaak al eerder zien bij jonge baby’s, vraag ik mij af hoe het verloop hier van is. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit bijvoorbeeld moeilijker te behandelen of ? As maandag ga ik direct even bellen. Voor nu is herkenning fijn :)

Liefs

[quote quote=10511459]Ik zou dat ook raar vinden dat het op de opvang wordt gezegd en in al deze maanden op het consultatiebureau niet? Zou het ook daar navragen etc[/quote]Heeel simpel;
Omdat het kdv een kindje juist veel vaker en beter ziet dan een consultatiebureau die het kindje max 10 min ziet. ?‍♀️?‍♀️

Ik werk zelf in de kinderopvang en nee we zijn geen artsen maar zien dingen vaker voorkomen. En kunnen daarin wel advies geven. Vele ouders zijn onzeker en vinden het juist fijn dat zulke dingen worden opgemerkt! ??

Terug
Bovenaan