KISS-syndroom?

Hallo allemaal,

Mijn baby word volgende week 1 jaar en helaas is hij al bijna heel zijn leven een 'huil baby'. We hebben al meerdere keren bij huisarts en consultatiebureau aangegeven dat wij vinden dat hij veel huilt maar krijgen te horen: 'hoort bij de leeftijd' of 'is normaal baby gedrag'. We worden dus totaal niet serieus genomen, zeer frustrerend. Het is nu zo ver dat mijn relatie met mijn vriend er onder gaat lijden.

Ik heb een lange bevalling gehad van 30 uur en mijn zoon is geboren als sterrenkijker. Hij heeft toen hij 3 maanden oud was fysio gehad voor een hardnekkige voorkeurshouding en afplatting. Verder voelde de fysio niet echt wat. Ook zijn we bij een osteopaat geweest, deze man vertelde dat zijn nek vast zit maar kwam verder niet met oplossingen buiten dat wij onze zoon moeten masseren. Huisarts kijkt totaal niet mee, oren zijn meerdere keren na gekeken maar zijn oké.

Nu vermoeden wij zelf het KISS-syndroom. Een aantal symptomen die hij heeft zijn: koude handen/voeten, veel ontroostbaar huilen/krijsen, slecht slapen, voorkeurshouding, afplatting, met 9 maanden oud staan en langs meubels lopen en nu pas met bijna 1 jaar gaan kruipen, prikkelbaarheid, frustratie en ga zo maar door.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft om mij er meer over kan vertellen? We hebben nu nogmaals een afspraak bij de fysio staan maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in omdat we keer op keer naar huis worden gestuurd met 'niks aan de hand'. Wij kunnen niet meer tegen het gehuil en de korte nachten, er moet iets veranderen..
 
Als jij het idee hebt dat je kind KISS heeft, kan je naar de manueel therapeut. Mijn oudste had ook een afplatting en voorkeurshouding maar dat is aardig weggetrokken door fysiotherapie en oefeningen.
 
Als je bij de huisarts niet verder komt, misschien een doorverwijzing naar de kinderarts vragen? Kan ook via het consultatiebureau als huisarts niet meewerkt.
 
Terug
Bovenaan