kiss syndroom

hallo lieve moeders,

Bij mijn zoontje Rowan van 8 weken is het KISS syndroom geconstateerd...nou ben ik opzoek naar moeders die ervaring hebben met dit syndroom...daarnaast vroeg ik me af of een baby met kiss gewoon ingebakerd mag worden....groetjes....
 
Hoi Sandra,

Bij mijn zoontje van 11 maanden is vorige maand het KISS geconstateerd. Eindelijk...na 10 maanden huilen, slecht slapen, overstrekken, niet willen knuffelen etc. Vreselijk!!! Nu weten we wat het is (www.kiss-kinderen.nl kan je ook eens kijken). Ik ga nu sinds kort naar een manueel therapeut en al na 1x merkte ik verschil. Mijn zoontje sliep beter, wilde weer knuffelen en werd vrolijk wakker (ipv gelijk te gaan huilen). Ik ben nu 4 keer geweest en merk niet meer zo'n groot verschil als na de 1e keer. Misschien omdat Ruben zich nu al een stuk beter voelt. Hij moet ook fysio krijgen maar daar heb ik even geen puf voor omdat we al zo in het medische circuit lopen (voor zowel Ruben als mijn man). Dus de fysio komt wel maar ik ben blij dat het KISS hebben gezien want de 1e 10 maanden waren echt een ramp. Nu is het opeens veel makkelijker en snap ik hoe het is om een blije baby te hebben.
Helaas weet ik niet of je dan mag inbakeren maar ik heb het nooit gedaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je vragen hebt hoor ik het wel. Misschien kan ik ze wel beanwoorden.

groetjes
Esther
 
Hoi Sandra en Esther
Bij mijn zoon is na 6 maanden kiss geconstateerd. Je mag je kind inbakeren nadat het uitbehandeld is, maar overleg even met de mt.
Esther, onze mt gaf aan dat het zenuwstelsel aardig snel hersteld en dat de motorische ontwikkeling zich daardoor ook een stuk uit zichzelf kan herstellen. Onze zoon is nu 8 maanden en kruipt tegen alle verwachtingen in zonder fysio maar wel met extra oefeningen met ons ( hij heeft eerst zich leren optrekken en lopen, maar goed het kruipen is er nu wel) We merken wel dat hij nog veel dingen eerst links doet, maar rechts komt er nu een stuk sneller achteraan. Daarbij heeft hij nog steeds moeite om zijn hoofdje goed op te houden. Conclusie: eerst zelf uitrusten, alles op een rijtje zetten en daarna opnieuw laten bekijken of fysio noodzakelijk is.

Succes en slaap lekker allebei! (onze zoon slaapt al bijna door)
 
Hoi,
Nou, het doet goed te horen dat het vanzelf, dus zonder fysio ook kan. Mijn man is net geopereerd vanwege zijn nierkanker dus ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd. De fysio komt wel een keer...
Ik merk ook aan Ruben dat hij zijn ene kant nog meer gebruikt maar de andere kant gaat inderdaad er sneller achteraan nu. Het is denk ik nog niet zoals het hoort maar het is al een stuk beter!
En de nachten gaan ook goed. Ruben slaapt nu van 20.00 uur tot ongeveer 06.00-6.30. En daar zijn nu alle melkflessen ook vanaf. Het scheelt wel hoor als ze goed slapen! Dus ik hoop dat jullie ook lekker kunnen slapen!

groetjes
Esther
 
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie lieve reacties...ben blij te horen dat ik niet de enige ben...het is erg zwaar zo'n huilende baby en te weten dat hij pijn heeft en je er niets aan kan doen...Zo te horen werkt de manueel therapie dus goed..Rowan is nu een keer behandeld en heeft de dag daarna erg veel gehuild en de dag daarna bijna niet..ik kan nog niet echt zeggen dat ik veel verandering zie..maar ik hoop dat dat wel gebeurt is beter voor hem en zijn rust!!
 
Hoi Sandra,

ja, het is heel zwaar inderdaad. En dan vooral als je eenmaall weet wat er is. Ik voelde me zo schuldig omdat ik eigenlijk wist dat er wat was. En niemand die me hielp. Ik zat op een gegeven moment 1x in de week bij de huisarts. En altijd was het maar: verkouden, het hoort erbij etcetc. Het is jammer dat dit soort dingen niet eerder worden gesignaleerd want het zou heel veel schelen!
Ruben huilde ook veel na de behandeling maar dat was de dag daarna weg. En sindsdien is het niet meer zo geweet als dat het was. Ik hoop dat het ook voor jou geldt! Sterkte en ik hoop dat Rowan (en jullie!) snel zijn rust terugvindt!

groetjes
Esther
 
Terug
Bovenaan