Kiss syndroom

Wij hebben sterk het vermoeden dat ons zoontje het kiss syndroom heeft. HIj is nu 17 weken, slaapt steeds slechter, is erg onrustig, heeft een scheef hoofdje, scheef heupje, huilt heeeeel erg veel, overstrekt zich constant, kwijlt erg veel, hoest veel en  heeft af en toe slikproblemen. Voor al deze klachten worden wij afzonderlijk geholpen, maar nu las ik op internet dat er wel degelijk een verband bestaat tussen de klachten en dat het wijst op het kiss syndroom. Ik vind het zo gek dat dit nog niet ter sprake is geweest bij het CB of bij de huisarts .
Wie heeft ervaring met het Kiss syndroom en wie heeft er tips wat wij het beste kunnen gaan ondernemen?

Hoi Krullie !

Ik heb geen ervaring met "echt" Kiss-syndroom, maar onze oudste zoon heeft de eerste 2 maanden ook alleen maar gekrijst op de toppen van zijn longen.

Ook overstrekte hij zich enorm en spuugde hij zo veel (soms  zelfs met bloed erbij)  dat wij hem en zijn bed na elk slaapje konden verschonen.

Na diverse bezoeken aan de huisarts(enpost) en het consultatieburo ben ik naar aanleiding van een tv programma over huilbabies met hem naar een osteapaat gegaan en dat heeft alle problemen opgelost.

Bij de huisarts(enpost) en het consultatieburo zeiden ze gewoon: "Ach, elke baby huilt wel eens" terwijl hij de 1 1/2 dat ik daar zat (bij cb) hij de longen uit zijn lijf krijste en "Hij zal wel een infectie op zijn maagje hebben" toen ik voor de zoveelste keer vanwege het bloed spugen bij de huisarts(enpost) kwam.
Je moet er dus gewoon zelf voor op pad, want ik weet uit eigen ervaring dat zij er in ieder geval niets aan doen.

Bij de osteopaat  bleek hij te veel spanning op zijn schedelvlies te hebben.
Dit loopt over je schedel en langs je ruggengraat naar beneden.
Als de spanning te groot is is het dus net alsof de schedel en ruggegraat te groot/lang zijn voor het vlies dat er omheen zit waardoor dit altijd te strak gespannen staat.
Hij had dus gewoon altijd pijn.