Kiss syndroom

Wij hebben sterk het vermoeden dat ons zoontje het kiss syndroom heeft. HIj is nu 17 weken, slaapt steeds slechter, is erg onrustig, heeft een scheef hoofdje, scheef heupje, huilt heeeeel erg veel, overstrekt zich constant, kwijlt erg veel, hoest veel en  heeft af en toe slikproblemen. Voor al deze klachten worden wij afzonderlijk geholpen, maar nu las ik op internet dat er wel degelijk een verband bestaat tussen de klachten en dat het wijst op het kiss syndroom. Ik vind het zo gek dat dit nog niet ter sprake is geweest bij het CB of bij de huisarts .
Wie heeft ervaring met het Kiss syndroom en wie heeft er tips wat wij het beste kunnen gaan ondernemen?

Hoi Krullie !

Ik heb geen ervaring met "echt" Kiss-syndroom, maar onze oudste zoon heeft de eerste 2 maanden ook alleen maar gekrijst op de toppen van zijn longen.

Ook overstrekte hij zich enorm en spuugde hij zo veel (soms  zelfs met bloed erbij)  dat wij hem en zijn bed na elk slaapje konden verschonen.

Na diverse bezoeken aan de huisarts(enpost) en het consultatieburo ben ik naar aanleiding van een tv programma over huilbabies met hem naar een osteapaat gegaan en dat heeft alle problemen opgelost.

Bij de huisarts(enpost) en het consultatieburo zeiden ze gewoon: "Ach, elke baby huilt wel eens" terwijl hij de 1 1/2 dat ik daar zat (bij cb) hij de longen uit zijn lijf krijste en "Hij zal wel een infectie op zijn maagje hebben" toen ik voor de zoveelste keer vanwege het bloed spugen bij de huisarts(enpost) kwam.
Je moet er dus gewoon zelf voor op pad, want ik weet uit eigen ervaring dat zij er in ieder geval niets aan doen.

Bij de osteopaat  bleek hij te veel spanning op zijn schedelvlies te hebben.
Dit loopt over je schedel en langs je ruggengraat naar beneden.
Als de spanning te groot is is het dus net alsof de schedel en ruggegraat te groot/lang zijn voor het vlies dat er omheen zit waardoor dit altijd te strak gespannen staat.
Hij had dus gewoon altijd pijn.
In een poging om de pijn te verzachten overstrekte hij zich waardoor  het eigenlijk alleen maar erger i.p.v. beter werd, maar ja weet zo'n kind veel ?

Ze heeft hem 5 behandelingen gegeven en  daarna was hij een heel ander ventje.

Hij is nu bijna 2 en hij is een van de makkelijkste en vrolijkste jongetjes die ik ken.

Ik zou dus zeggen: Ga naar een osteopaat.
Baat het niet dan schaadt het zeker niet, want het zijn absoluut geen kwakzalvers.
Het zijn artsen of fysiotherapeuten die een 4 of 6 jarige vervolgopleiding moeten doen om osteopaat te worden.
Op www.osteopathie.nl kun je zoeken naar adressen bij jou in de buurt van osteopaten die lid zijn van de beroepsvereniging.

Veel succes ermee !

Groetjes.

Jolanda

he krullie!

Het enige wat ik zeggen is; Ga inderdaad zo snel mogelijk naar een osteopaat!
Ze kunnen echt wonderen verrichten hoor!

Mijn zoontje heeft 7 maanden lang de longen uit zijn lijf geschreeuwd.
Ik wist dat hij ergens last van had, maar werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik werd afgeschreven als een gestressde moeder. Ja dat was ik na 7 maaanden wel, maar had dus echt niet gehoeven.
Na 2 behandelingen had ik een compleet ander kind. Hij is nu ruim 2 en is nog steeds een heerlijk vrolijk ventje.

Groetjes,
mama2004

hallo
ik heb twee weken geleden en vorige week een bericht geplaatst kiss sundroom/ helmpje.

zoek het effe op. als je wil.
ze trekt scheeft met haar truggetje kan het hoofd niet na links draaien en trekt haar heupje op. en haar schedel is afgeplat.de eerste drie weken overstrekte ze zich maar dit werd beoordeeld als darm krampjes.

ik heb dit 3 keer aan gegeven bij het cb. maar die wilde wachten tot ze en maand of 6 is en dan evt. een helmpje op zetten om dat ze een afgeplatte schedel heeft.
ik wilde nu actie en heb op het i-net gezocht na kiss kreeg meteen een goede site   daar stonden verschillende therapeuten op heb de gene gebeld die het dichtsbij woonde.

ik ben met iris vorige week na een manueel fysiotherapeut geweest en ze had inderdaad (kiss). een verschoven nek werveltje, deze is terug gemaseerd en ik zag meteen resultaat. nu moet ik 19 januari terug.

hij zei en vroeg dingen waar van ik meteen dacht inderdaad niet aan gedacht. bijvoorbeeld
dronk ze goed. ik zei dat ik borst voeding wilde geven maar dat ze de rechter borst niet nam. dit kon ze niet om dat ze haar hoofdje niet kon draaien.
enzo ging het gesprek verder en werd mijn vermoede bevestigd

ik ben blij dat ik op mijn eigen houtje achtie heb onder nomen.

de verzekering vergoed de behandeling en de huisarts en cb weten nog van niks.

iedereen verteld me dat het cb heel laat pas actie onderneemt. maar ik wacht dus niet af neem zelf wel stappen als ik het niet vertrouw.

succes in iedergeval en neem onder neem zelf iets want colgens mij gelooft het cb niet in het kiss syndroom.

Terug
Bovenaan