Hallo!
Nou, om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb (helaas) ervaring met beiden, zowel een osteopaat en een manueel therapeut. Toen bij mijn zoontje Kiss werd ontdekt zijn wij naar een manueel therapeut geweest. Hij was toen 14 weken en heeft toen om de 3 weken een behandeling gehad. De eerste behandeling was echt verschrikkelijk, ik huilde net zo hard als Wiek! Deze behandeling was zo intensief voor de kleine man dat hij gelijk 5 uur achter elkaar sliep (dat had ie tot dan toe nog nooit gedaan) je moet weten dat Wiek al reeds 14 weken hoofdpijn had, en overdag ging het nog wel, maar het bouwde zich langzaam op....dus tegen de tijd dat ie naar bed moest had ie knallende hoofdpijn en door het liggen werd dat nog een keer versterkt!
Achteraf, nu ik alle films die wij van hem hebben gemaakt terug kijk, zie ik ook dat hij een stijve nek heeft, zijn motoriek was zo robortachtig...heel vreemd!
De osteopaat is Wiek nu 2 keer geweest, mid December voor de eerste keer geweest, de osteopaat houdt zich meer bezig met ook de weke delen. Dus als er spanning op de buik zit dan friemeld die daar wat zodat die spanning minder word.
Wel grappig is dat de manueel therapeut niet voor een osteopaat is en de osteopaat is niet voor de manueel therapeut (in mijn geval dan) maar ik heb het beste van die twee gekregen waardoor ik een lekker vrolijk ventje heb.
Ik kan niet zeggen wat beter is, ik heb namelijk met beiden goede ervaring!
Een aanbeveling die ik wel kan doen is vragen of je een doorverwijzing van het CB naar een kinderfysiotherapeut kan krijgen.
ECHT EEN AANRADER!!!!
Wiek heeft vandaag eervol ontslag bij de fysio gekregen, omdat zijn motoriek nu zoveel beter is dan dat het was....
SUCCES!
Maus, mama van Wiek 25/07/2006