KISS syndroom

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben een meelezende januari moeder maar wil nu graag gebruik maken van jullie hulp.

Ons zoontje van bijna 11 mnd heeft kenmerken van het KISS syndroom. Echter het grootste kenmerk (veel huilen) heeft hij  niet. Over twee weken moeten we voor de 2e keer naar de kinderfysio (zij raadde me aan om te gaan kijken of ik meer herkenningspunten kon ontdekken) en dan wordt er verder gekeken of het inderdaad om het KISS syndroom gaat.    

Dus graag moeders/vaders met ervaring en wat valt jullie op bij de kindjes?

Groetjes
Angelique
mv Thijs (3jr) Joost en Rifka (10mnd)

Hallo,

Toen onze dochter 3 maand was zijn we er ook achter gekomen dat ze t kiss syndroom had,we zijn toen naar een manueel therapeut geweest,diverse malen en ze is nu geheel genezen.
Inmiddels is ze nu ruim 4 en heeft ze gelukkig nergens geen last meer van.
Zij huilde wel heel veel,ze overstrekte,spuugde,had voorkeurshouding,maar ze hoeven niet alle symptomen hebben om in aanmerking te komen voor het kiss syndroom.Onze dochter had bij wijze van 8 symptomen van de 10.
Je zou eens op de site www.kisskids.nl  kunnen kijken.,daar staat veel meer informatie en ook gebeurtenissen en ervaringen van ouders.Daar heb ik 4 jaar geleden mijn info ook weggehaald.
Succes,ik weet hoe naar het is!

liefs Caro

Mijn zoontje is in april geboren. Ruim 2 weken na zijn geboorte begon het huilen. Veel huilen. Hij had een voorkeurshouding, overstrekte zichzelf, maakte geen contact (ogen keken je niet aan en leken niet te sprankelen), snel prikkelbaar.
Wij merkten zelf dat hij niet lekker in zijn velletje zat. Hij is ook vrij snel geboren (binnen 2 uur en in 2 persweeen).
Wij zijn bij een osteopaat geweest. Daar bleek na onderzoek, dat zijn atlas niet in balans stond. Dit is verholpen en na 6 weken hadden wij een compleet ander mannetje, die vrolijk was en nu wel lekker in zijn vel zat.

Succes ermee.

Mijn zoontje heeft geen KISS-syndroom gehad, maar wel een hele sterke voorkeurshouding naar links. Eigenlijk hetzelfde als in de andere reacties al werd beschreven. Het overstrekken komt me heel bekend voor. Ook ik ben uiteindelijk met hem bij de osteopaat terecht gekomen. Daar bleek dat door de bevalling zijn linkersleutelbeentje vast zat, waardoor hij erg veel pijn had. Dit uitte zich in veel huilen (met name bij het aan- en uitkleden). Tijdens de 1e behandeling bij de osteopaat is zoonlief heerlijk in slaap gevallen. Na 6 behandelingen was hij klaar. De voorkeurshouding is helemaal weg en het gaat super met hem.

Hallo

Na het lezen van jou oproepje ben ik ook eens wat meer op internet gaan zoeken wat het KISS syndroom nu eigenlijk inhoudt
Mijn dochtertje van bijna 9 maanden heeft ook een voorkeurshouding naar links ook vertoont ze andere kenmerken van het KISS syndroom(behalve dat huilen)
Ik ben al bij de fysio met haar voor die voorkeurshouding en de fysiotherapeut zegt dat mijn dochtertje dat syndroom waarschijnlijk niet heeft omdat ze wel naar beide kanten kijkt
Nu heb ik het cb gebeld om te horen wat zij zeggen en nu wacht ik hun telefoontje af
Dus het is nu ff afwachten
Stel dat het wel zo zou zijn dan ben ik er liever op tijd bij dan te laat

Groetjes mij

Terug
Bovenaan