KISS syndroom

Wie heeft er ervaring met het Kiss syndroom?

Ons dochtertje huilt heel veel, ik  had vandaag de kinderarts gebeld en die zij
dat we langs mochten komen.
Nu zei ze dat ze het Kiss syndroom heeft.  
De symptomen die bij Kiss horen komen overeen met de symptomen die
ons dochtertje heeft.  
onder andere dat ze  haar hoofdje maar een kant wil  opdraaien.
Vanmiddag is ze ook naar
een manueeltherapeut geweest en die heeft aan haar nekje gedraaid.      
Nu moeten wij ook twee keer per dag oefeningen met haar doen. Net al geoefend
maar ze wil haar hoofdje niet naar links draaien.
Volgende week vrijdag moet ze weer naar de manueeltherapeut en krijgt ze nog
een behandeling.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Hallo,

Onze dochter van nu 6 jaar heeft het kiss syndroom ook gehad,wij kwamen er per toeval achter toen ze een maand of 3 was.
Ze huilde heel veel,keek ook maar naar 1 kan,overstrekte heel erg,spuugde echt heel veel,we kregen een tijdschrift in de bus en daar stond een stuk in over het kisssyndroom,ik had er nog nooit van gehoord,maar alles kwam zo overeen dat ik op t internet ben gaan zoeken,ik kwam ook bij een manueel therapeut uit en na de eerste behandeling merkte ik toch al enig verschil,haar nekwervels zaten niet goed en haar bekken zat helemaal vast.
Na de 1ste behandeling was ze al iets soepeler en overstrekte iets minder dan voorheen,de eerste keer heeft ze een behandeling of 6 nodig gehad,en daarna kreeg ze helaas een terugval en heeft ze nog 4 behandelingen gehad,nu is ze er helemaal af.
Je zou voor meer informatie kunnen kijken op www.kisskids.nl   daar heb ik veel aan gehad.
Succes!

liefs Caro

Hoi Caro,

Ons dochtertje is nu 11 weken ong. net zo oud als jou dochtertje toen.
Marilène spuugde niet veel wel heel de dag aan het slikken en omdat ze ook
reflux heeft dachten we eigenlijk dat ze daar zoveel van huillde.
Maar na van de week gegoogeld te hebben op internet, kwamen er wel heel
veel overeenkomsten met kiss syndroom. En toen de kinderarts dat ook
vaststelde, kom je er achter dat ze al langer haar hoofdje maar naar een kant
op wilde draaien enz.
Vannacht heeft ze heel goed geslapen dus het lijkt al te helpen!!!
Heeft jou dochtertje 6 behandelingen gehad de eerste keer?
Om de hoeveel tijd kreeg ze die behandelingen?

Ik kan je maar 1 advies geven uit ervaring:

zorg dat je ook naar een osteopaat gaat! Die zorgen ervoor dat in 1 tot 3 keer het probleem helemaal verholpen is. Meestal duurt het bij manueel therapeuten veel langer. Met de combinatie moet het zo over kunnen zijn.

Mijn zoontje had het ook en was er na 3 keer van af. Minder huilen ,geen voorkeurshouding meer. Echt super!

Ondertussen heb ik al veel moeders gesproken die er geweest zijn en ik heb nog nooit gehoord dat het geen effect had.

Succes!

Miriam

Hoi hoi,

Mijn dochter ging iedere week 1 keer naar de manueel therapeut.
Ze  was inderdaad na 6 behandelingen kiss syndroom vrij,maar het kan zomaar terugkomen,dat hoeft niet,maar het kan wel en dat was bij mijn dochter ook het geval.
Ik heb geen ervaring met de osteopaat ,dus kan daar niets over zeggen.
Kan alleen maar zeggen dat ik zeer positief over de manueeltherapeut ben!
Hoop dat het snel een stuk beter gaat,ik weet helaas hoe het is  als je kindje echt pijn heeft en je zelf weinig kunt doen,ik voelde me heel erg machteloos,maar het komt goed hoor!
Succes!

gr Caro

Hoi Boemeltje,
Ik ben niet van dit forum, wel van het maart 2008 forum en nu weer van het oktober 2009 forum, daar ik 12 weken zwanger ben van de 4e.
Ik wil je heel graag vertellen dat ik je de osteopaat adviseer.Net als Miriam hierboven.
Mijn 2 e dochertje had ook KISS, veels te snel geboren en ze lag ook verkeerd met haar gezichtje tijdens de geboorte, waardoor haar onderste nekwerveltjes een enorme optater hebben gekregen tijdens de geboorte.
Ik hoor om me heen, van de andere fourms waar vaak dat de behandelingen bij de manuele therapeut erg lang duren eer je resultaat hebt.
Toen onze dochter 4 weken oud was 'ontdekte' de arts van het cb dat het waarschijnlijk KISS was en de ochtend erna zaten we bij de osteopaat.Na die 1e behandeling sliep de ELKE nacht door, daarvoor huilde ze 23 uur per 24 uur.Had ze een voorkeurshouding naar 1 kant, lag ze bijna in een bruggetje over je armen en in haar bedje en aankleden, verschonen en in bad doen was helemaal een ramp.
We zijn nog 5 weken elke week naar de otseopaat geweest, kregen een deel vergoed, maar waren zooo blij dat hij ons meije heeft kunen helpen...en ook zo snel, dat we onze 3e dochter een paar jaar later na haar geboorte ook voor de zekerheid hebben laten nakijken bij hem.En dat ben ik ook weer van plan bij ons 4e kindje in oktober.
Kortom, als je denkt, het kan sneller qua behandeling...zoek een osteopaat op, is echt een oplossing!!!
Succes!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan