KISS

Hallo Allemaal,

Mijn dochter heeft volgens de therapeut KISS. Dit is er volgens hem de oorzaak dat ze 's nachts niet doorslaapt. Ze krijgt nu therapie maar wie heeft er ervaring mee????
Hoe lang gaat het bijvoorbeeld duren

Groetjes
 
Ook mijn dochter (nu 7 maanden) had KISS.Ze is daar ook voor behandeld. Wat ik ervan weet is dat als het alleen KISS is, er na een paar behandelingen al duidelijke veranderingen moeten optreden. Ook doorslapen zou dan geen probleem meer hoeven zijn.
Helaas slaapt mijn dochter ook nog steeds niet door, maar wij zijn nog steeds aan het zoeken wat er met haar aan de hand is..
 
Hoi,

Vervelend voor je, maar wel fijn dat ze nu hopelijk de oorzaak hebben gevonden. Mag ik vragen wat de klachten/kenmerken precies zijn?
Mijn baby (4 maanden) slaapt ook niet door, wil nooit op schoot zitten en is super onrustig!

Groetjes.
 
Bedoel je kenmerken van Kiss of van mijn dochter? Over Kiss staat een heleboel beschreven op www.kiss-kinderen.nl Daar vind je echt een heleboel kenmerken.
W.b. de klachten die mijn dochter heeft; tja, dat is een heel verhaal. Ze begon toen ze ca 3weken oud was met enorme darmkrampen. Krijsen dat ze deed. Zo'n 20 uur per etmaal. Tijdens (borst) voedingen was ze enorm onrustig.Borst wegduwen, hoofd naar achteren, trappen met benen, gillen, noem maar op. Dacht aan spruw, maar was het niet volgens artsen. Bleek na 5 (!!) maanden toch wel te zijn. Trok ook wat scheef met haar rug en hoofd, dus zelf naar een manueel therapeut gestapt. Was overduidelijk Kiss. Scheeft trekken was over, maar inmiddels had ze ook enorme paniekaanvallen. Als je al iets te hard zuchtte, schrok ze zich al te pletter.
Spuugt enorm veel (nog steeds), weinig natte luiers. Daar kwam nog bovenop dat ze niet goed groeide, zelfs afviel op een gegeven moment. Dat gaat gelukkig nu weer de goede kant op.BEn uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die haar zeg maar opnieuw geboren heeft laten worden. Alle drukpunten die tijdens een bevalling op het lijfje drukken heeft ze gemanipuleerd en dat heeft best goed geholpen. Mijn dochter is met een keizersnede geboren en het blijkt dat die drukpunten heel belangrijk zijn om bepaalde zenuwen en reflexen te activeren. En die worden niet geactiveerd met een keizersnede. Vanwege haar vele spugen gaan we binnenkort met haar naar de kinderarts om te kijken of daar toch iets niet lekker zit.Kortom een heel verhaal en vooral een grote zoektocht.
Is jouw baby de hele dag onrustig of op bepaalde momenten? Hoe zijn de voedingen? Kun je een patroon vinden in rustig en onrustig gedrag. Wanneer begon/begint onrustig gedrag?Kortom; wil je wat meer vertellen over jouw baby?
Moeilijk he, als je niet weet wat er met je kindje aan de hand is?! Sterkte in ieder geval!
 
Hoi Karen,

Bedankt voor je reactie. Wat een verhaal joh!

Ik zal inderdaad wat meer over mijn zoontje vertellen. Hij is 20 juni geboren (2 weken te vroeg).
Nu dus 4 1/2e maand oud. De eerste twee weken gingen goed (alhoewel ik hem nooit meteen na het voeden in zijn bed kon leggen, maar na een kwartiertje wiegen meestal wel. Daarna begon het....slecht eten, veel huilen, weinig slapen etc. Aangezien hij NOOIT spuugde, sloot de huisarts een reflux, koemelkallergie of spruw uit. Het waren gewoon wat krampjes die na 3 maanden wel over zouden zijn, zei hij.

3 maanden (!!!) dacht ik, dat is onwijs ver weg. We zijn hem op advies van het cb gaan inbakeren en daardoor sliep hij af en toe toch wel wat en huilde hij minder. Ik weet niet hoe we die drie maanden door zijn gekomen, maar we hebben het gered. Ik heb inmiddels een enorm gespierde rechterarm van het in slaapwiegen, haha! Na die 3 maanden werden de krampjes inderdaad iets minder en viel hij nu wel af en toe tijdens het voeden in slaap, zodat ik hem meteen kon wegleggen. Hij blijft echter ontzettend onrustig en overstrekt zich enorm. Hij kan gewoon niet bij iemand op schoot zitten, hij wil zich alleen maar strekken. Bovendien slapt hij 's nachts nog niet zo best. Hij slaapt wel van 20.00 uur tot 06.00 uur, maar wordt tussentijds vaak wakker en krijgt natuurlijk om 23.00 uur nog een fles.

Doordat hij in bepaalde houdingen ook ineens gaat gillen dat ik misschien aan kiss. Maar nu ik er iets meer over weet, betwijfel ik het.

Groetjes
 
Hoi Tanja,

Leuk dat je wat meer over je zoontje hebt vertelt! Praat wat makkelijker, vind je ook niet?
Na het lezen van je verhaal schoten me een paar dingen door het hoofd. Niet spugen hoeft, voor zover mij bekend is, niet te betekenen dat een kind dan dus geen koemelkallergie of spruw heeft.Een kind dat gevoelig is voor een koemelkallergie kan ook 'alleen maar' reageren met slecht slapen en onrustig zijn. Het wil niet zeggen dat een kind dan ook uitslag heeft of spuugt oid. Ik begrijp dat je flesvoeding geeft. Ik weet niet welk soort je geeft, maar mijn dochter reageerde niet goed op gewone flesvoeding (als borstvoeding niet toereikend was). Toen ik overstapte op hypo-allergene voeding ging dat veel beter. Ook eet en drink ik geen zuivel meer en geen suiker. Ook dat heeft een boel gedaan.
Wb. spruw. Ben ik ook benieuwd hoe hij dat geconstateerd heeft. Want bij mijn dochter was het ook geen spruw volgens de huisarts, maar dat bleek het wel degelijk te zijn (lactatiekundige)!!Ook een lichte waas over de tong die niet weg te vegen is kan duiden op spruw!
Ik wil je geen angst aanpraten en ik realiseer me dat ik inmiddels wat minder vertrouwen heb in artsen (ik weet het; niet allemaal over een kam scheren). Maar door de ervaringen met mijn dochter ben ik wat voorzichtiger geworden in het aannemen van de antwoorden van de huisarts.
We zijn mijn dochter ook gaan inbakeren. Dit doen we inmiddels al zo'n 5 maanden, maar slapen ho, maar!
Voor mij is het duidelijk dat ze wakker wordt van iets. Alleen wat dat iets dan is???

Op welke manier ben jij bevallen? Was het een snelle bevalling of met een ingreep. Ook daar kunnen problemen door ontstaan.

Het is inderdaad vreemd dat hij in bepaalde houdingen gaat gillen. Lijkt mij toch dat hij dan pijn heeft of zo?!En als je hem in die houding legt terwijl hij vlak bij je ligt, gilt hij dan ook zo? Zo niet, zou je ook kunnen denken aan een temperamentvol mannetje dat gewoon het liefst bij je wil zijn.
Waarom twijfel je aan Kiss?

Moeilijk, moeilijk...
Kon je af en toe maar in dat hoofdje kijken he? Of gedachten lezen of zo.


Groetjes
 
Hi Tanja,

Toevallig staat in de nieuwe Ouders van Nu een heel artikel over het KISS-syndroom. Een moeder had ook een kindje met het KISS-syndroom en is daarmee naar een osteopaat geweest. Zij heeft hier heel goede resultaten mee geboekt. Kijk even in de nieuwe Ouders van Nu en je weet of jouw kindje het ook heeft.

Succes!

Groeten van Marion
 
Hoi Karen,

Tja op een gegeven moment wil je gewoon een antwoord hebben op de vraag 'waarom is je baby zo onrustig...'
Maar dat antwoord krijg je geoon niet altijd ben ik achter. Soms groeien ze er gewoon over heen, zonder te weten wat er dwars heeft gezeten!

Maar ik wil wel voor mezelf het idee hebben dat ik er alles aan gedaan heb. Nou dat heb ik inmiddels wel denk ik!
Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven, maar hij slipe toen nog geen uur tussen de voedingen door. Met de fles soms wel 4 of 5 uur. Ik heb verder alle flesvoedingen al een beetje geprobeerd. Van nutrilon forte tot frisolac comfrt. Ook hypo-allergene voeding en pep-ti (tegen koemelkallergie. We hebben hem ingebakerd, gemasseerd, kruik gebruikt. op mijn buik laten slapen. ABC-dophilus, cinababy, noem het maar op en wij hebbn het geprobeerd.

Ik moet zeggen dat het inmiddels echt al erg goed gaat. Overdag slaapt hij 2 x 1 1/2 uur. zijn flessen gaan niet leeg, maar hij groeit wel goed.
's Nachts laat nog te wensen over, maar ja dat neem ik dan maar op de koop toe.

En tja, het vertrouwen in artsen, medici etc is bij mij ook wat minder geworden inderdaad!

Mijn bevalling....volgesn mij heeft het daar niet aangelegen. Voor mij was het redelijk zwaar, 14 uur over gedaan met enorme knalweeën, maar de verloskundige zei dat de baby niet heeft geleden. Wel twijfel ik misschien een beetje over de uitgerekende datum. voor mijn gevoel is hij te vroeg geboren, maar ja dat is nooit meer te bewijzen. Het schijnt wel dat baby's die te vroeg geboren zijn, vaak wat meer problemen hebben (vooral met slapen)

Doegie.
 
Terug
Bovenaan