kist-syndroom

Hoi,

Mijn zoontje heeft het kiss syndroom ook gehad wij zijn er pas bij 4 maanden achter gekomen.
De dingen waar je het aan kan herkennen zijn erg veel huilen,weinig slapen,de kinderen hebben een hele erge voorkeurshouding,erg veel moeite met aankleden dan beginnen ze vaak te huilen ook als je in de buurt van het nekje komt,erg onrustig,koude handjes en voetjes en ga zo nog maar even door.
Je zou eens kunnen kijken voor wat meer uitgebreide informatie op www.kiss-kinderen.nl
Mijn zoontje was er na een aantal behandelingen vanaf bij de fysiotherapeut.
Geloof me laat je niks wijs maken op het cb want ze zeggen hier zelfs dat ze er te weinig ervaring mee hebben en laat je niks wijs maken maar vraag meteen een verwijskaart voor de fysiotherapeut dan heb je meteen duidelijkheid die kan aan een aantal simpele dingen meteen zeggen of je kindje kiss heeft of niet.
Maar blijf er niet mee rond lopen want het breekt je echt op op een begeven moment.
Ze proberen eerst bij de cb en de huisarts te zeggen dat het krampjes zijn of dat ie een allergie heeft of dat het er gewoon bij hoort maar geloof me als het kiss is kan je beter meteen met fysio beginnen dat is voor de ouders prettiger maar ook voor de kleine want na een paar behandelingen kan het al verholpen zijn.
En geloof me je ben op een begeven moment radeloos want dat hadden wij ook.
Ik wens je in ieder geval erg veel sterkte toe.
En als je nog vragen hebt mag je me altijd mailen.
Sucses!!!
Groetjes Miranda
 
Hoi mama van Max,

Mijn dochtertje Roos nu inmiddels bijna 6mnd (donderdag) heeft het kiss-syndroom gehad.
Wat de vorige mama al omschreef (sorry ben even haar naam kwijt) is helemaal waar.
Veel huilen, moeite met aankleden, overstrekken enzo enzo. Wat Roos ook heel erg deed is met haar hand bij haar oortje/nekje zitten. En krijsen, niet normaal meer. Ze was dan echt niet te troosten.
Ik zal echt naar de huisarts gaan. Gelukkig hebben wij een superlieve huisarts die ons gelijk doorverwees, maar sommige huisartsen staan er niet achter. Dan wordt het lastig.
Veel succes ermee.
Ook mij mag je prive mailen als je wilt en even je hart wilt luchten.
henriettedewit@zonnet.nl

Laat je me het even weten als je meer weet?
Ik zal in ieder geval aan je denken!!

Liefs,
Henriette
 
Hoi Henriette,

Haha, ik dacht dat het het kist syndroom heette. Ik kon er al niets over vinden! Nu jij gereageerd hebt wel. Ik ben meteen naar die site gaan kijken en Max heeft een aantal van de daarop genoemde klachten. Ik heb een manueel therapeut in de buurt gevonden (ook via die site) en volgende week dinsdag kan ik terecht. Ik ben heel benieuwd.  

Onzettend bedankt voor je reactie en ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Sandra

p.s. Max is sinds gisteren nog  onrustiger. Volgens mij heeft dat ook met zijn 2e sprongetje te maken (Oei ik groei). Hij wil de hele tijd bij mij zijn. HIj is heel hangerig.  Is vermoeiend, maar ook wel weer gezellig!  
 
Hoi hoi,

Wat goed van je dat je gelijk een afspraak heb gemaakt.
Je houd me op de hoogte he!!! Ik ben erg benieuwd, want ik weet hoe slepend het is.

Succes ermee!!!

Wel vermoeiend soms he als hij heel erg aanhankelijk is. Maar geniet er nou maar van, want als Max wat ouder is dan wil hij niet meer op je schoot zitten. Haha.

Liefs,
Henriette
 
Hoi Henriette,

Max zijn wervel zit inderdaad aan de linkerkant vast. De fysio verwacht dat het met een keer of 3 beter moet zijn. Ik ben in tussen 2 x geweest. 1 x vorige week woensdag en 1 x afgelopen dinsdag. Sinds afgelopen zondag is hij erg goed gemutst. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft of dat het gewoon toeval is. Afwachten dus maar.

Hoe is het nu bij jou?
 
Hoi Sandra,

Wat fijn he dat Max al zo goed reageerd na 2 behandelingen.
Ik had dat met Roos ook. Dat doet je als ouders zo goed!!!!

Met Roos gaat het nog steeds heel goed. We moeten wel opletten dat als ze begint te kruipen/lopen dat we niet weer bepaalde symptonen bij haar gaan zien.
Geniet van Max als het weer goed met hem gaat. Het is een hele zware tijd geweest toen hij zo'n pijn heeft gehad. Toen het goed ging met Roos ging ik me dat realiseren dat ze gewoon giga veel pijn heeft gehad. Nu geniet ik met volle teugen van haar.

Nou veel succes met Max en ik hoor ongetwijfeld weer wat van je.

Liefs,
Henriette
 
Terug
Bovenaan