Kitten en zwangerschap

Hallo,

Vorige week heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen ivm onze kinderwens.
Vandaag hebben wij een kitten van 6 maanden in huis genomen.
Mijn vraag is of dit kwaad kan met een (hopelijk) zwangerschap op korte termijn?
Ik weet dat ik zelf niet de kattenbak mag schoonmaken.

Meer mensen die hier nog een kitten hebben en zwanger zijn?
 
Hier een tweede zwangerschap met een kat in huis. Je kan je bloed laten checken op toxoplasmose. Ik heb zelf geen antilichamen dus inderdaad geen kattenbak schoonmaken voor mij maar ik knuffel en aai onze kat wel gewoon. Een kitten zou geen probleem mogen zijn normaal gezien.
 
Wij hebben ook een kat gehad en hebben kinderen.
Ik maakte af en toe wel de kattenbak schoon met handschoenen de gynaecoloog zei toen dat dat wel mocht.
Mijn man was voor zijn werk 1 week weg dus moest toen wel.
Ik zorgde wel dat ik ook een mondkapje voor had zodat ik niet te veel inademen geen idee of je het daardoor zou kunnen krijgen.
 
Waarom denk je dat het kwaad kan. Als je dat echt dacht, dan had je de kat toch niet in huis genomen? Ergens in je achterhoofd weet je wel dat het wel meevalt met katten en zwangerschap. Je moet alleen oppassen voor kattenpoep ivm toxoplasmose. De kat aaien oid kan geen kwaad. Kattenbak verschonen met handschoenen aan kan ook gewoon (maar het is even een mooi excuus om het verschonen uit te besteden, haha). Bloed checken op toxo hoeft niet.
 
Waarom denk je dat het kwaad kan. Als je dat echt dacht, dan had je de kat toch niet in huis genomen? Ergens in je achterhoofd weet je wel dat het wel meevalt met katten en zwangerschap. Je moet alleen oppassen voor kattenpoep ivm toxoplasmose. De kat aaien oid kan geen kwaad. Kattenbak verschonen met handschoenen aan kan ook gewoon (maar het is even een mooi excuus om het verschonen uit te besteden, haha). Bloed checken op toxo hoeft niet.
nou ik wilde iets opzoeken en kwam toen in eens op een website waar stond dat een kitten afgeraden wordt bij een zwangerschap(swens). Hier ben ik erg van geschrokken…
 
Terug
Bovenaan