Klaag topic

<p>Hallo, was ik weer. Voor iedereen die nog niet eerder een topic van mij heeft gezien: ik ben inmiddels 40+2 weken zwanger van mijn/ons eerste kindje.</p><p>Maar, heb echt even behoefte om te klagen en ik dacht.. jullie misschien ook?</p><p>Ik heb het zo warm en benauwd. Last van maagzuur. Buikpijn. Rugpijn. Bekkenpijn. Hou veel vocht vast. Last van jeuk over m'n hele lichaam. Trek maar geen eetlust. Oneindige dorst. Hoofdpijn. Ik verveel me. Volgende week strippen en zit er zo erg tegenop. Ik ben zooo klaar met zwanger zijn, wil mijn kleine meid bewonderen.</p><p>En, jullie nog wat te klagen?</p>

Aan het tijdstip te zien slaap je ook niet goed ? Hoop voor je dat jullie kleine meid snel komt. Verder zou ik proberen me zoveel mogelijk bij de situatie neer te leggen, meer kun he helaas niet doen! 

Lekker koud douchen of een zwembadje opzetten voor als het te warm wordt misschien? Rennies tegen het maagzuur, jezelf verwennen met een leuk boek tegen de verveling misschien? Probeer mee te denken want ondanks dat je best mag klagen is het voor jou natuurlijk fijner als dat zo min mogelijk nodig is. 

Hopelijk voel je je snel wat beter en houd je jullie meisje snel in je armen. Het wordt nu volgens mij wel weer wat minder warm dat scheelt vast ook in de kwaaltjes.

Veel succes met de laatste loodjes! 

ik begrijp het. Ben zelf 39 weken vandaag en ben vooral zo nieuwschierig en er klaar voor, dinsdag gesprek om eventueel in te leiden maar hoop dat ze zich zelf komende week aankondigt.

vervelend dat je vocht vasthoudt en de rest vd ongemakken. Hoop dat ze zich gauw laat zien.

en mensen die zeggen ga nog lekker slapen en rusten straks gaat dat niet meer die mensen zijn denk ik nog nooit zwanger geweest.

Zoveel te klagen op het moment... 36.2 weken en ik voel me echt een zwetende aangespoelde walvis aan het einde van de dag. Zere bekken, superveel vocht, dorst en honger maar ik krijg het niet weg. En dan m'n man...zo je hebt wel dikke voeten zeg en je handen ook en je gezicht is helemaal nat. Ja schat dat heet vocht en dat heet zweet, don't touch me!! ;)
Mensen op straat, oh je zal het wel zwaar hebben, maarja dat heb je met een zomer kindje. Praat gewoon niet tegen me! 
Ik ben ook niet echt super aardig op het moment. Gelukkig kan m'n man het wel begrijpen. En verder was dit m'n eerste week verlof, dus heb lekker iedereen buiten de deur gehouden, haha!
Hoop voor je dat de bevalling zich snel aankondigd! 

Haha "praat gewoon niet tegen me!" Kan me dat gevoel helemaal voorstellen ?
Hier net 30 weken maar zoals ik het hoor worden de komende weken dus wel flink pittiger. Al is het weer nu idd niet in jullie voordeel helaas. 
Hopelijk kondigen de kindjes zich snel aan! 

Ik zei gister tegen mijn man. Ik heb zo'n medelijden met iedereen die nu tegen of over de 40 weken is. Het moet echt geen pretje zijn.
Ik ben net 20 weken. Heel veel sterkte de komende weken!

@Rozenmeisje: hahah nee ik slaap verschrikkelijk, meestal val ik rond 3uur in slaap en dan ben ik tussen 5/7 alweer wakker. Bij de situatie neerleggen doe ik zeker! Ben van mijzelf een super positief persoon dus ik lach alles weg en probeer het mezelf zo comfortabel mogelijk te maken, maar af en toe klagen kan ook gezond zijn.  Sta zeker twee keer per dag even onder een koude douche en in de middag koud voetenbad. Heb alle boeken in huis inmiddels al gelezen haha, dus ben nu op Netflix maar wat series aan het bingewatchen. De dagen lijken gewoon extra lang als je aan het wachten bent.. bedankt voor je lieve reactie!    @Francissjuli: ja heel herkenbaar.. super nieuwsgierig en er helemaal klaar voor. Jij bent ook bijna zo ver dus. Laatste loodjes, we got this.  Als strippen niks doet dan wordt ik waarschijnlijk ingeleid maar hoop ook zo dat het allemaal een deze dagen natuurlijk op gang komt. Ja vind dat ook zo een vervelende reactie, snap zelf ook wel dat het straks druk is met korte nachten maar dat maakt het rusten/slapen nu niet makkelijker! ?@Nodes: ah 'geniet' van je verlof. Even geen verplichtingen en tijd voor jezelf. Dat aangespoelde walvis gevoel is heel herkenbaar en dan als ik in beweging ben voel ik me een soort gans/pinguin ?.  Heb mijn man echt dingen verboden: geen commentaar op wat of wanneer ik eet, maak me niet wakker omdat ik snurk want ik heb mijn paar uurtjes slaap nodig en vertel me niet dat ik vocht vasthoudt want dat weet ik en ik voel me al zo opgezet ?! Kan ook echt niet tegen commentaar op straat dus ik blijf vooral thuis. Kan die "is ze er nog niet" en "je hebt het wel zwaar zeker" echt niet meer te horen. Ik heb al het sociale contact tijdelijk op pauze gezet en gelukkig hebben ze daar wel begrip voor. Corona tijd en wachten op de bevalling.. ik zeg altijd maar zo "laat wel weten wanneer ze er is en tot die tijd alsjeblieft even niks!". @rozenmeisje: haha bij 30 weken dacht ik nog oh wat fijn helemaal geen klachten en toen begon ineens de ellende. Ach, het is allemaal leefbaar en te doen hoor maar het kan soms wel pittig zijn en de warmte maakt het nog zwaarder.   @zonnebloempje2017: haha dat heb je goed bedacht. Gefeliciteerd! 20 weken vond ik zelf de mooiste en fijnste periode van de zwangerschap.  Dankjewel!  Ik zat er vandaag echt ff doorheen, vooral emotioneel.. ineens voelde ik me super onzeker en verdrietig. Zullen de hormonen wel geweest zijn. Had m'n schat ff met me geknuffeld tot ik inslaap was gevallen en toen ik wakker werd was het hele huis schoon + had hij mijn favoriete eten besteld. Ik weer in tranen natuurlijk, maar dan van geluk. Wat ben ik toch een gezegende vrouw met zo'n man in m'n leven.  ?

Ik wil ook klagen. 37+5 inmiddels en kan nu de slaap weer niet vatten door rusteloze benen. Ze zijn zo opgezet als wat en dat voelt zo vervelend..
En dan die bekkenpijn vanaf week 18, ben op. En als ik dan wel slaap moet ik natuurlijk ergens inde nacht nog wel 3 x plassen en nog een paar keer draaien. En dat doet zo'n pijn. Kijk iedere avond weer op tegen het naar bed gaan. 
En hier een vent die me wakker houd met snurken, legt zijn hoofd neer en slaapt. Dat is pas frustrerend. Maarja verder een schatje en heeft ook z'n slaap nodig maargoed. 
Ik ben wel klaar voor mijn mannetje. Kom maar door hoor!  Dat is denk ook het hele doel van moeder natuur. De zwangerschap net iets te lang laten duren zodat je wel wil bevallen.. Haha

Terug
Bovenaan