Klaagzang

Hallo iedereen,

Aan dit verhaal hebben jullie of ikzelf eigenlijk niets maar ik moet echt even klagen. Iedereen om me heen wordt maar zwanger. Kennisen en collega's worden allemaal binnen 3 maanden zwanger en ik zit maar ronde na ronde vol goede moed af te wachten zonder resultaat. Nu ben ik natuurlijk blij voor iedereen die zwanger is en ik misgun het echt niemand maar af en toe heb ik het er gewoon even moeilijk mee. Ik zie mezelf gewoon soms geen gezond kindje op de wereld zetten. De enige zwangerschap die ik heb gekend, is na een aantal weken misgegaan. Nu heb ik net weer een bericht gehad van een goede kennis die na 2 maanden zwanger is.. Zucht, ik moet dit gevoel even van me af kletsen want ik durf het niet eens hardop te zeggen omdat het zo egoistisch overkomt en dat zit eigenlijk helemaal niet in me. Ik hoop zo dat het voor ons allemaal, vrouwen bij wie het langer duurt dan "normaal", snel raak is want het is moeilijk altijd maar de moed erin te houden.

Groetjes I.

Ik weet hoe je je voelt.Ik heb in juni een miskraam gehad na 12 weken en nu kreeg ik vorige week het nieuws van een goede vriendin dat ze zwanger is en van nog een andere vriendin.Ik was vier weken verder.Toen ik het hoorde had ik een heel dubbel gevoel.Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor hun,maar nu we in de zelfde periode zaten met de zwangerschap had het zo mooi geweest om samen met de dikke buiken rond te lopen en ervaringen uit te wisselen.Dit doet me erg pijn,hoe blij ik ook voor hun ben.Meid,hoe hard het ook is,onze tijd komt gerust en hou moed.Liefs engel

Hoi I.

Heel herkenbaar wat je schrijft hoor!
Het is soms ook erg frustrerend als je anderen om je heen binnen mum van tijd zwanger ziet worden, terwijl je dat zelf oook zo graag wilt...waarom zij wel en jij niet?

Het doet pijn omdat het zo oneerlijk voelt, alsof het niet gegund is... en dan krijg je ook nog van die zgn. goedbedoelde adviezen van iedereen!
De allerbekendste is wel... je moet het wat meer loslaten! Grrrr, ik noem dat een "topcliché" tegen iedereen die het tegen me zegt.

Heel goed dat je het allemaal eruit gooit, heb ik hier laatst ook gedaan en het luchte enorm op!
Dit forum is ook echt een superuitvinding en de meiden hier zijn allemaal een grote steun en heel lief!

Heb je laatst het gedicht dat Margriet hier heeft geplaatst gelezen? Dat deed me echt wat (en dat heb ik niet snel)...misschien de moeite om even terug te bladeren, nog niet gek lang geleden.
Wat mij ook veel herkenning gaf was het boek "Eisprong" van Judith Uyterlinde (zie eisprong.org).
Misschien heb je er iets aan en helpt het je de moed erin houden.
We blijven positief, wat engel ook schrijft, eens zal het lukken, het duurt alleen wat langer!

Sterkte,
liefs, Suus

Lieve Engel en Suus,

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Dat doet me echt goed. Niemand om me heen moet lang wachten op een zwangerschap dus inderdaad Suus, ik krijg ook veel van die goed bedoelde adviezen waar ik ECHT niet op zit te wachten. "Je bent er teveel mee bezig, laat het toch los", of "de wetenschap is zo ver tegenwoordig, als het niet lukt kun je altijd nog ivf ofzo doen". Ik kan me zo boos maken om dat soort uitspraken. Zij weten niet hoe het voelt om maand na maand weer teleurgesteld te worden en de een na de ander zwanger te zien worden. En echt, ik gun het iedereen hoor want ik schaam me soms echt dat ik jaloers ben op die vrouwen die meteen zwanger zijn, maar ik vraag me af waarom het bij mij nou uitgerekend zo lang moet duren.
Maar goed, het is fijn deze gevoelens met jullie te kunnen delen.
Hopelijk kunnen we snel naar het mei forum!!!

Dag meiden, we houden de moed er in!

Groetjes I.

Hoi anoniem,graag gedaan.Ik denk niet dat het met jaloers zijn te maken heeft.Zo voel ik het zelf niet.Het voelt meer als verdomme een kind is bij ons zo welkom.We kunnen een kind zoveel liefde en geborgenheid geven.Dan denk ik waarom mag het dan nu nog niet.Dit doet zoveel pijn en dat een ander een kind krijgt dat gun ik ze echt enorm,omdat mijn vriendinnen dit ook verdienen.Ik denk soms wel als ik zo'n meid met een sigaret achter haar kinderwagen zie lopen van waarom zij wel en wij niet.Of een 18 jarige die voor een avond met iemand is geweest en geen condoom of voorbehoedsmiddel heeft gebruikt en dan zwanger wordt en dan ook nog van een tweeling en dat gaat wel goed.Onverstelbaar dat dit gebeurd.Hier word ik erg verdrietig van.Ik heb na 12 weken een miskraam gekregen en mensen weten gewoon niet hoe ze moeten reageren.Het is gebeurd en ik blijf met een leeg gevoel achter.Het leven gaat door,maar voor mij staat het nog even stil.Meid,hou je goed.Liefs Engel

Hoi Engel,

Ik herken mezelf helemaal in alles wat je zegt. We mogen de moed niet laten zakken. Hopelijk is het voor ons ook snel zo ver!! Bedankt voor je lieve woorden!

Groetjes I.

Hoi I, we mogen de moed zeker niet laten zakken en bij ons komt er echt wel een dag dat het raak is.Bedankt voor je steun en veel succes met alles.
Liefs Engel

Terug
Bovenaan