klaar maken fles

Mag je voor de hele dag de voeding klaarmaken? Ik zag handige kannen bij prenetal en dat lijkt me wel wat. Je kan dan telkesn de juiste hoeveelheid in de fles doen en opwarmen.
 
Hoi, hier hoor ik tegenstrijdige dingen over. Ikzelf maak wel voeding voor de hele dag. Vind ik makkelijk, dan hoef je het inderdaad alleen nog in het flesje te gieten (wel goed doorroeren). Bewaar het ook in zo'n afsluitbare maatbeker en dan in de koelkast. Maar hoor ook wel dat dit niet goed zou zijn omdat je een grotere kans op bacterien etc. hebt...
 
Hallo,

Bij de geboorte van Owen (08-04-04) gaf de kraamhulp aan dat er net een nieuw beleid is voor het maken van de voeding. Het moest nu per keer klaargemaakt worden ivm bacterien. Ik maak het nu dus per keer klaar. De schepjes heb ik al klaargemaakt in het meeneempotje (3 potjes op elkaar gestapeld om mee te nemen - snap je wat ik bedoel)en dat giet ik dan bij het water dat verwarmd is in de magnetron. Zo zie je maar, alles gaat bij iedereen anders. Groetjes Natasja
 
onze dochter is 14 weken oud en vanaf het begin maak ik al (op advies van de kraamhulp) voor 24 uur de voeding. Dit gaat prima en ze heeft nergens last van. Wel in de koelkast bewaren uiteraard.
 
Bij mijn eerste mocht het wel, bij de tweede had ik zo'n mooie kan gekocht, maar de kraamverzorgster mocht dat niet meer doen vanwege nieuwe regelgeving. Er waren veel mensen die de voeding te lang buiten de koeling lieten staan en daardoor krijgen bacterien vrij spel. Nu kan ik me wel indenken dat dat eens kan gebeuren, omdat je zoiets toch wel snel vergeet, maar bla bla bla, ze hebben weer wat gevonden om het ons moeilijker te maken. Maar goed, in eerste instantie dacht ik, ik ga na de week kraamzorg lekker voor 24 uur klaarmaken, maar nu is het een gewoonte geworden om het per keer klaar te maken, maar als je zelf denkt dat je er hygienisch mee om kan gaan, gewoon lekker doen, volgend jaar hebben ze vast weer wat anders verzonnen wat we anders moeten gaan doen.
 
Terug
Bovenaan