klaar voor de bevalling en bel-instructies gehad

Hallo,

Gister bij de vk de instructies gehad over wanneer ik ze moet bellen als de bevalling begonnen is.

In mijn geval is dat niet het standaard verhaaltje, maar moet ik  ze meteen bellen als de vliezen zijn gebroken. Mocht het beginnen met weeen, moet ik ze na uiterlijk een half uur bellen. Ook moet ik gaan liggen en mag ik niet rond gaan lopen. Ze zijn namelijk bang dat ze te laat komen bij de bevalling.

Bij mijn vorige twee bevallingen is de ontsluiting ook erg snel gegaan. Bij de eerste was het 4 uur en bij de tweede had ik 3 cm ontsluiting en niet echt heftige weeen van het ene op andere moment is het overgegaan op persdrang en volledige ontsluiting.  Ik was toen in het ziekenhuis, omdat het leek alsof  mijn kindje had gepoept in het vruchtwater, maar alles bleek in  orde en mocht ik weer naar huis als ik wilde, Ik had immers  nog maar 3 cm en rustige weeen.  Mijn vriend was de auto al aan het voorrijden toen ik rechtop ging zitten en ineens persdramg kreeg.  Ik had ineens volledige ontsluiting...heel apart!  Ben blij  dat ik niet al in de auto zat.

Ik zou eigenlijk blij moeten zijn dat ik lekker snel mag bellen, maar eigenlijk word ik er een beetje zenuwachtig van.

Ze hebben ook de opdracht gegeven aan mijn vriend om de kleertjes en de hydrofiele  luiers alvast om hete kruiken te gaan wikkelen zodra het begint. Ook hebben ze uitgelegd wat mijn vriend moet doen, mocht ons kindje toch eerder komen dan dat de vk aanwezig is.

Ze verwachten dus dat het waarschijnlijk weer erg snel  zal gaan. Zal je net zien...doe ik er straks 24 uur over!

Nou ja, ik wacht het af. Ik voel me in ieder geval toch iets minder rustig dan ik eigenlijk was over de bevalling.

Meer voorbereid dan nu kan ik niet zijn. Bed staat op klossen, kraampakket en de hele handel onder mijn bed en de kleertjes, luiers en kruiken liggen klaar. Zelfs het beschuit en de muisjes heb ik vandaag maar in huis gehaald. Als hij dezelfde plannen heeft als mijn eerste kindje dan is hij er  volgende week  al, van mij mag hij!

Groetjes Paula
36,2 weken

Hallo Paula,

Je bent er al helemaal klaar voor lees ik. Inmiddels ben ik bijna 35 weken en ook ik heb alles al klaar staan. Bij de eerste had ik dat nog niet zo vroeg maar op een of andere manier denk ik dat deze zich eerder meldt. Hahaha, zul je zien, draag ik gewoon door tot 42 weken. Laten we dat maar niet hopen. Het enige wat ik nog moet doen ik mijn tas klaar zetten voor als we eventueel naar het ziekenhuis moeten. ( ik hoop van niet want wil erg graag thuis bevallen) en het bed moet nog op klossen. Pff, vind het allemaal wel weer heel erg spannend. Het is toch weer afwachten hoe het allemaal gaat verlopen. Bij de 1e ben ik 6 uurtjes bezig geweest, dus dat viel erg mee. Hopelijk werkt alles dit keer weer mee en ben ik ook weer in een paar uur bevallen. Het blijft afwachten...

Succes ermee.

Groetjes Lotje

Hallo Lotje,

Toch wel een lekker gevoel als alles gewoon klaar ligt. Mijn eerste kwam met 37,1 weken en ik had toen dus niet alles klaar liggen. Terwijl ik persdrang had en mocht persen was mijn vriend nog van alles bij elkaar aan het zoeken in huis, omdat de kraamverzorgster er nog niet was en hij moest dus de vk assisteren. Ik vond dat vreselijk, hij mocht op een gegeven moment ook echt niet meer de kamer uit van mij, terwijl we nog lang niet alles voor handen hadden wat we zouden moeten hebben.

Mijn ziekenhuis koffertje staat nu ook al volledig ingepakt, bij de tweede had ik die zelfs nog niet klaar toen ik met bijna 40 weken ging bevallen. Nu zit alles erin wat ik nodig heb, want het is niks als je naar het ziekenhuis moet en je moet nog van alles bij elkaar graaien. Mijn oudste is hier ook wakker van geworden, dus wel lekker als je je tas gewoon stilletjes meteen mee kan nemen.

Dus liever alles heeel vroeg klaar dan te laat!

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan