Klaar wakker

Hai allen,
Onze zoon is 3 weken en 4 dagen oud. De eerste 2 weken sliep hij overdag heel goed. Sinds 3 dagen is hij overdag gewoon klaar wakker!
Het is een tevreden baby, hij kijkt veel om zich heen en huilt niet echt. Hij drinkt goed en heeft volle luiers inclusief poep.
Enige oplossing om hem te laten slapen is in een draagzak.. maar zodra ik hem weer in zijn bedje leg of de box met nestje is hij weer meteen wakker.
weet iemand toevallig wat hier aan de hand is? Is het een sprongetje of regeldagen?
Ik weet het even niet. Slapen voor zo’n klein kereltje is nog zo belangrijk..:(

Heel herkenbaar! Onze dochter (nu 3 jaar oud) sliep als baby overdag ook alleen in de draagdoek/kinderwagen (zolang we liepen). In bed, ho maar. 's nachts ging het goed in bed, maar overdag gewoon niet... Tot 14 weken, toen sliep ze overdag ineens in bed.
Ik ben nu net bevallen van de 2e. 3 weken en 1 dag geleden om precies te zijn. Tot nu toe slaapt onze zoon overdag wel in bed en ik hoop zooo erg dat dat blijft. Af en toe inde draagdoek vind ik geen probleem, maar als dat de enige optie is, is soms wel beetje vervelend. Maar mijn ervaring is dat je er niets aan kan doen. Het enige wat je kan doen is accepteren en toch af en toe het bedje proberen.. Maar tips heb ik dus helaas niet voor je... 

Herkenbaar! Mijn zoontje is bijna 10 weken oud en hij wil al zo’n 3 weken overdag niet slapen in bed/box. Alleen bij mij of in draagzak lukt. Of in de auto in de maxi cosi.

Het schijnt een fase te zijn :)

Ah ja de meeste kindjes slapen tot 2 weken op de melatonine die ze uit jouw buik mee krijgen en daarna worden ze opeens wakkerder. Gewoon kijken hoe ze wel slapen, vaak is dat in de wandelwagen, draagzak, of lekker in je armen. Ik vond het bij mijn tweede ook lastig, maar nu denk ik waar maakte ik mij druk om. Zo korte tijd en heerlijk dat lijfje tegen je aan. Veel kindjes kunnen na 3/4 maanden wel makkelijker in eigen bed slapen, onze tweede deed er wat langer over. Maar komt vanzelf❤️

Terug
Bovenaan