Klaar

Tsja, een ovulatietest kan ook positief uitslaan als je pril zwanger bent, maar dan verwacht je binnen enkele dagen ook een positieve zwangerschapstest. Heb je toevallig vorige week toen je condoom scheurde ook ovulatietesten gedaan? En waren die gewoon negatief? Dan zou ik me geen zorgen maken. Ben je pas daarna begonnen, tsja, dan is het even gissen of er misschien toen al een eisprong geweest is en je nu mogelijk positief test door een prille zwangerschap. 
Als je nu ovuleert ben je zeer waarschijnlijk niet zwanger geraakt, want zo lang overleeft zaad niet. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Misschien kan je nog even overleggen met de arts zodat je weet wat de opties zijn als je evt wel zwanger bent geraakt: soms kan je na een gescheurd condoom bijvoorbeeld ook nog een spiraaltje laten plaatsen om een zwangerschap te voorkomen (niet ideaal gezien je waarschijnlijk alleen die 3 maanden af wilt wachten) en dan had je dat waarschijnlijk ook al eerder moeten doen en ik weet niet of het gezien je situatie een optie is of was. Maar wellicht kunnen ze je ook iets meer vertellen over wat er zou gebeuren als je toch zwanger zou raken terwijl die 3 maanden wachttijd er nog niet op zit?

Jeetje wat spannend dat dit je dan ook nog moet overkomen zeg! Dit klinkt stom om te zeggen, want ik wens je van harte een goede zwangerschap toe, maar hopelijk ben je nu niet zwanger geraakt en betekenen deze testen gewoon een ovulatie en dat je cyclus weer aan het opstarten is! 
 
De ovulatietest van vandaag is alweer lichter, dus ik ga er vanuit dat het mijn eisprong is. Super opgelucht. Wat had ik me schuldig gevoeld, mocht ik wel zwanger zijn.
 
Terug
Bovenaan