Hallo,
Heb vanmiddag een mailtje gehad van de Hoofd Kinderafdeling;
Dag mevrouw van Konijnenburg.
We hebben vanochtend met elkaar gesproken via de telefoon. Ik ben hoofd van de kinderafdeling en heb de twee zaken die op de kinderafdeling speelden uitgezocht, samen met de verpleegkundige die Dylano verzorgde vorige week woensdag, zuster Caroline.
Over het gaan naar de uitslaapkamer van een van de ouders:
Zodra een kind na de operatie van de operatiekamer naar de uitslaapkamer is gereden, belt iemand van de uitslaapkamer naar de kinderafdeling dat vader of moeder naar hun kind mogen komen. Heel vaak slaapt een kind dan nog. Maar soms komt het voor dat een kindje al wakker wordt tussen operatiekamer en uitslaapkamer.
Dan belt men ook meteen naar de kinderafdeling op, maar als vader of moeder op de uitslaapkamer komen, dan is hun kind al wakker. Gelukkig komt dit bij niet zo veel kinderen voor, helaas wel bij uw zoon Dylano.
Zuster Caroline laat ouders altijd weten, als zij met moeder of vader langs de operatiekamers loopt, om niet naar binnen, de operatiekamers in, te kijken. Omdat dat gewoon eng kan zijn en vanwege de privacy.
Als er operaties bezig zijn, zijn de deuren altijd gesloten! Caroline liet vandaag weten dat er van de 8 deuren misschien twee of drie open hebben gestaan. Dat kan, mensen lopen in en uit voor of na een operatie.
Het kan ook gewoon niet dat tijdens operaties deuren blijven open staan vanwege de hygiëne, dat schrijft u zelf ook al.
Akelig dat Dylano vervelend wakker is geworden uit de narcose. Wat ik zei, ik leg voor hem een cadeautje/kleinigheidje neer in mijn kantoor. Als u naar de poli gaat in september, kom maar halen. Als ik er dan niet ben weet de secretaresse het wel te liggen.
Het overige deel van uw brief handelt iemand anders af.
Ik ben wel blij dat u over de kinderafdeling en de medewerkers daar tevreden bent!
Gelukkig gaat het met uw zoontje ook weer goed!
Vriendelijke groeten,
Rob Dijkstra
Hoofd Kinderafdeling.
----------------------------------------------------
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.. vind t een hele nette brief. Maar van dat uitslapen, gaat er niet echt in... Tuurlijk kan het dat een kindje eerder wakker word dan verwacht. Maar eigenlijk moeten ze dan naar t gewicht van t kindje kijken.. Hoe groter t kindje, hoe meer spul dat er nodig is om het goed te laten verlopen (met nadruk op wakker worden)!
Want dat vind ik dan weer raar.. Dylano kreeg voor de ingreep een zetpil van 500mg. En die zijn echt dik en groot vind ik hoor meiden.. Hij heeft nu echt een hekel aan zetpillen gekregen, omdat het toen zo'n pijn deed. Die zetpil hebben ze gegeven vanwege zn lichaamsgewicht. Dus daar kijken ze dan weer wel naar...
En over dat de operatiekamers openwaren... Tja.. wat moet ik daar nou weer van zeggen :-S
Ik vind dat die dicht horen te zijn, zodra het kindje onder narcose is.. En Dylano werd als laatste onder narcose gebracht, dus eigenlijk weet ik zeker (voor mijn gevoel) dat ze wel bezig waren met kindjes, want toen we Dylano naar de operatiekamer brachten lagen er al kindjes op het bed :-S
En ze hebben t over privacy, dat ik drm oa niet naar binnen "mag" kijken. Als ze zo aan de privacy gehecht zijn (wat moet met operaties!), moeten ze die deuren helemaal dicht doen!
Wat vinden jullie meiden.. Sla ik een beetje door, of heb ik wel gelijk. Gwn eerlijk antwoord geven hoor haha ;-)
Liefs Deb.