Klachten.. een jaar later!!???

ha dames,

we zijn nu een jaar verder. Hoe is het met jullie lichamen? Ik ben zelf weer zo slank dat ik in mijn oude broeken kan en me weer happy over mijn lijf voel, gelukkig. Lichamelijk heb ik nog weinig klachten. Af en toe een zeer stuitje na lang zitten op een harde stoel of slechte houding! Maar dat vind ik niet zo erg. Ook heb ik nog last van aambeien, ik kan slecht naar de wc en daardoor wordt het hard, waardoor het pijnlijk wordt. Iemand nog tips om dat op te lossen???

Nu komt er iets genants, maar hoop wel dat jullie het herkennen! wat ik nog wel af en toe voel is een vreemd gevoel in mijn vagina. Vooral als ik ongie ben en een tampon gebruik of als ik spring. Met hardlopen of rennen weinig tot geen last. maar met springen en druk zetten wel of als ik moe ben! Ik heb verder geen buikklachten of pijn, maar soms een beetje een vreemd hanggevoel in mijn vagina.... wie van jullie herkent dit en wat moet ik hiermee??

Ik maak me soms zorgen... is het erg? Ik heb er weinig last van, maar vind het soms zo vreemd. Ik heb soms dagen geen last van en soms ineens wel weer... niet de hele tijd maar bij momenten. Ik ben soms bang dat we daardoor nooit een tweede kindje kunnen krijgen omdat het daar helemaal mis is. Ik ben een piekeraar hoor.... kan iemand me gerust stellen?

Ik denk er over om naar de huisars te gaan om er even naar te laten kijken, maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig zin in!

Wie kan hier over mee praten en wie heeft er tips?? Ik ben al aan het proberen mijn bekkenbodemspieren te trainen, maar weet niet zo goed welke oefeningen daar goed voor zijn!

Liefs Bezorgd Bloempje

hoi Bloempje

Zowiezo naar de huisarts gaat als je er zo over piekert!
Ook ik heb nog wel eens last van de bevalling en dan met name mijn hechtingen. Als ik bijvoorbeeld op de bank zit met mijn linkerbeen over m'n rechterbeen geslagen, voel ik het nog een beetje trekken bij mijn hechtingen (10 stuks :-S)
Ook heb ik er extra veel last van als ik ongesteld ben, maar dan is alles wat gevoeliger daar onder zeg maar... Ik heb er overigens gelukkig met vrijen geen last van.

Dat hangerige gevoel wat jij omschrijft herken ik niet, maar kan me wel voorstellen dat dat misschien iets met je bekken te maken heeft.
Verder moet je natuurlijk niet vergeten dat het pas een jaar geleden is dat ons lichaam al dat natuurgeweld over zich heen heeft gekregen!
Ik heb 5 jaar geleden mijn borsten laten verkleinen en was ook verbaasd hoe laaaaaaang het duurde voor mijn lichaam zich echt weer helemaal had hersteld. Daar gaat gewoon flink wat tijd overheen!

En wat de kilo's betreft, tja... ik ben nog altijd 2 kilo zwaarder dan ik was voor mijn zwangerschap, maar ben al vanaf 1 januari goed aan de Sonja B. (was eerst 6 kilo zwaarder namelijk, er is al 4 kilo af) en heb er vertrouwen in dat die laatste 2 kilo ook nog gaan lukken.
Heb wel afgelopen week voor het eerst weer een paar (strakkere) broeken van voor mijn zwangerschap aangehad, dat was echt wel een kick! :-D

Groetjes, 10e

PS. (inwendige) aambeien had ik ook na de bevalling. Ik heb daar van de vk speciale zetpillen voor gekregen die heel goed hielpen. Ik heb er nu helemaal geen last meer van. Ze heten:Curanal. Misschien kan je je huisarts hier naar vragen?

Hoi,
ik heb dat ook gehad, bij vlagen nog steeds als ik niet goed oplet. Slappe bekkenbodemspieren? Verlies je ook wel eens urine? Bij tena (website) kun je een dvd met de juiste oefeningen bestellen. Gratis als ik het goed heb.

Ik heb mijn gewicht weer onder de 70 kg gekregen ik ben sinds augustus nog 5-10 kg afgevallen. Dan voel ik me echt weer lekker in mijn vel.
Het enige waar ik maar niet af kan komen zijn mijn darmklachten. Tijdens de zwangerschap is mijn dikke darm een beetje overactief water uit gaan opnemen. Na de bevalling toen alles weer op z'n plaats moest vallen en door het borstvoeding geven is dat alleen maar erger geworden. Verstoppingen, buikpijn enz. Ben naar de dokter geweest, maar zit nu bijna definitief aan de volkorenproducten en andere vezels plus veel drinken meer dan 2 liter per dag.

Fijn dat jullie het herkennen. Ik denk ook dat het te maken heeft met toch wat slappere bekkenbodemspieren. Vooral als ik spring... en mijn kindje is nu al boven de 10 kilo en dat is altijd een zware til... misschien dat het daardoor nu voelbaar wordt... ik ben al flink aan het oefenen... maar ga morgen toch naar de dokter... ook ivm met de aambeien en ik wil er zeker van zijn dat ik geen verzakking heb...

bedankt.... maar alle reacties blijven welkom!

Ha meiden,

Ik ben bij de dokter geweest. Niks aan de hand geen verzakking oid te zien en te voelen. Dus ik opgelucht. Nu moet ik intensief trainen op de bekkenbodemspieren! Flink aantal keren per dag en ik moet gaan sporten... want dat doe ik nog steeds niet... zucht... wilde het wel gaan doen maar het komt er steeds niet van... dus hoog tijd om te starten....

Deze oefeningen moet ik doen:

Van binnenuit alles optillen: anus, vagina en urineweg...

10 keer 10 seceonden met elke keer een rustpauze van minstens 10 seconden...
10 keer kort en stevig achter elkaar optrekken.

Deze sessie 5 keer per dag herhalen! Pfff... maar ik ga ervoor!

Als ik last blijf houden wil ze me wel doorsturen naar de bekkenbodemtherapeut maar ze dacht dat het met oefeningen wel over zou gaan...

Bedankt meiden voor het meedenken!

Ha Bloempje,

Vorige keer een heel verhaal getypt, zie ik nu dat het niet op de site si gekomen!!!!!! Dat is niet de eerste keer en ik baal daar behoorlijk van!

Wat fijn dat je naar de dokter bent geweest. Ik heb inmiddels 2 bevallingen alchter de rug en die bekkenbodumoefeningen moet ik ook echt gaan doen!! Ben er nu mee bezig, maar vergeet het ook zo vaak. En er zijn dagen dat ik er niks van merk, maar als ik verkouden ben en veel moet hoesten en niezen, je raadt het al!

Wat gewicht betreft ben ik zeer tevreden!! Ik ben lichter als voor mn 2 zwangerschappen. Nu kan ik weer in mn trouwjurk ( voorjaar 2005) want zit weer op hetzelfde gewicht!! En daar heb ik vorige keer een driekwart jaar voor gelijnd!! Nu heb ik helemaal niets bijzonders gedaan. En ben er totaal niet mee bezig geweest.
Tijdens de bv vlogen bij mij de kilo's er al af en dat is (nog) niet opgehouden. Nu scheelt het dat ik graag wil dat mijn kinderen gezond en verantwoord eten, dus als zij aan de fruithap zitten, zit mama ernaast met dr appeltje. Als de kinderen een kaakje of soepstengel krijgen, eet mama dat ook. (ipv een reuze-mergpijp of boterkoek!!!) En 's avonds ben ik zo moe. (Elise slaapt 5 van de 7 nachten in de week nog steeds niet door!!!!!!!!!) Dus niet lekker op de bank met een wijntje en een zak chips, maar gewoon vroeg naar bed!

Moet zeggen dat ik tot een maand of 10 echt nog niet lekker in mn vel zat en dat toen de gebroken nachten me echt heel erg gaan opbreken. Inmiddels zit ik wel beter in mn vel, maar blijf nog vaak moe. Als Elise de nacht wel door heeft geslapen voel ik me de volgende dag een heel ander mens!!

Nou, hopen dat dit verhaal nu wel op de site erbij komt!
Sterkte bloempje!

Gr Antoi

Terug
Bovenaan