• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Klachten minera spiraal

Hoii, normaal gesproken plaats ik nooit op forums maar ik weet niet goed waar ik anders terecht kan. Een tijdje terug heb ik mijn minera spiraal laten plaatsen. De eerste vijf dagen ging dit naast de te verwachtte klachten prima, na deze vijf dagen blies mijn buik echter enorm op. Ik loop nu al twee weken met een buik van 78cm, terwijl ik normaal op 62 cm zit. Enorm pijnlijk en het ziet er niet uit. Ik wil graag weten of anderen deze klacht herkennen, de huisarts weet naast het afwachten namelijk ook geen raad. Ik wil graag weten of anderen ook zo een opgeblazen buik kregen door de spiraal, en zo ja of dit ook weg gaat. Als het niet weg gaat wil ik de spiraal laten verwijderen, maar dan vraag ik me ook af hoelang het duurt na het verwijderen totdat me buik weer normaal is. Ik hoop dat iemand me wat kennis kan bijbrengen. Ik hoor het graag!
 
Ik herken het niet als zodanig maar mijn buik had al een flinke omvang. Ik had wel onregelmatig bloedverlies dus na een jaar aanmodderen de Mirena er toch weer uit. Mijn zus had vage rugklachten maar had ze nooit aan Mirena gelinkt. Ze moest wisselen maar de huisarts lukte het niet de nieuwe te plaatsen. Ze moest maar een afspraak bij de gynaecoloog maken. Ze kon pas drie weken later bij de gynaecoloog terecht. In die tussentijd merkte ze dat haar vage rugklachten verdwenen. Je begrijpt wel dat zij die afspraak met de gynaecoloog heeft afgezegd.
 
Als de huisarts geen raad weet, doorverwijzing vragen gynaecoloog. Of iemand anders die er verstand van heeft.
Klinkt niet als iets waarbij afwachten een aangename optie is.
Grote kans dat het simpel op te lossen is door de spiraal weer te verwijderen.
Of misschien is het wel heel toevallig niet gerelateerd.
 
Terug
Bovenaan