Klachten na een knip/herstel na knip

Hoi dames, graag zou ik wat gerustelling willen. Ik ben ongeveer 5 weken geleden bevallen van ons zoontje en daarbij is een knip gezet. Nu herstelde dat heel erg mooi volgens de kraamzorg en leek het sneller te herstellen. Maar nu heb ik er sinds ongeveer 4 dagen ontzettende last van. Ben vandaag bij de gynaecoloog geweest en die heeft er naar gekeken. Gaf aan dat het er van de buitenkant rustig uitzag, nog een kleine opening zowel aan de buiten als binnenkant. Voelde volgens hem wat dik aan en heeft erin geknepen (auw, was echt pijnlijk). Er kwam een beetje pus uit en hoopt dat dit de pijn zou wegnemen. Vrijdag moet ik weer terug voor controle. Mocht het weer wat dikker worden en pijnlijker moeten ze de wond weer openknippen. Ben hier zo ontzettend bang voor. Heeft iemand dit ook gehad? Heb echt even wat geruststelling nodig en wat ik kan doen voor het herstel. Spoel nu 2/3 keer op een dag met de douchekop en na elke wc-beurt spoel ik het na met water. Ook zit ik regelmatig op een harde stoel.

Ik heb echt wel een aantal weken /maanden last gehad van de knip. Ik kreeg als tip van de gynecoloog om er calendula zalf op te smeren. Dit is voor herstel van littekens. Dit heeft bij mij erg goed geholpen.

Bedankt voor de tip! Zal het inderdaad ook proberen. Op internet lees ik dus dat het na 6 weken echt minder zou moeten zijn. Dat maakte me ook erg onzeker, wel geruststellend dat het dus ook echt wel langer kan duren.

Meerdere keren per dag blijven spoelen onder de douche en lekker katoenen ondergoed dragen. Droogdeppen met desnoods elke dag een andere (schone) handdoek. Neem je rust. Ik had er ook lang last van. Rond de 4 maanden na de bevalling trok ik een keer een string aan. Ik vond dat toen nog niet fijn. Elke vrouw en elke bevalling (en dus herstel) is anders. Op Instagram las ik dat sommige vrouwen een badje namen met epsom salts. Google het maar eens. Wie weet helpt het jou ook. Sterkte bij je volgende afspraak!!

Pus eruit.... dat kinky als ontsteking. Ik heb ook een ontstoken wond bak kopen gehad en men wat deed dat zeer.  Maar ik kreeg daar antibiotica voor. Zo’n badje in soda werd mijn afgeraden omdat het dan nog langer kan duren.  Een vriendin van mij heeft wel 3x per week in zo’n badje gezeten op advies van de verloskundige. Maar zij heeft uiteindelijk echt 8 weken last gehad.  terwijl het bij mij na 3 dagen echt alweer verbeterde! 

Ze hebben mij ook behoorlijk geknipt.omdat mijn zoontje te vroeg kwam en er niet recht voor lag. Had na 6 weken zoiets van het wordt minder. Maar had pas echt na ruim 1 jaar dat ik dacht van he ik voel het niet meer. Maar super mooi genezen ook

Ik werd te snel.actief waardoor t ook ging zwellen en herstel langer duurde. Pus wijst wel op ontsteking, das niet fijn. Probeer wrijving te voorkomen en mijn gouden tip is ga in je blote kont op bed liggen en laat de wond aan de lucht drogen. Zo ging het herstel bij mij flink sneller. Plus spoelen enzo maar das logisch. Balen wel hoor die wond. Oja en het bleef nog zeker een half jaar gevoelig bij de seks.. echt niet fijn maar het litteken leek nog te moeten versoepelen oid.. kennelijk is dat niet abnormaal..

Bedankt voor de reacties allemaal! Had er vandaag weer zo’n last van dat ik weer langs de gynaecoloog ben geweest. En inderdaad ontstoken :( moet nu 2 keer per dag ook een badedas badje nemen. Hoop dat het gauw over is.

Terug
Bovenaan