Klachten na miskraam

<p>Hi allen,</p><p>Ik heb vorige week na ruim 4 weken zwangerschap helaas een miskraam gekregen. Dit ging gepaard met enorm veel bloedverlies en pittige krampen in buik en rug! Het bloeden zit nu op een punt dat t bruiner wordt, het echte vloeien is gestopt.</p><p>Emotioneel gezien heb ik mij er snel bij neergelegd, maar los daarvan heb ik best veel lichamelijke klachten. Ik merk dat ik een opgeblazen gevoel heb in mijn buik, steken in mijn borsten heb en mij in mijn geheel echt heel bleeegghhh voel. Ik slik nu al drie dagen vol paracetamol, omdat ik spanningshoofdpijn heb en ik ben echt normaal iemand die nooit ergens snel last van heeft. </p><p>Zijn er mensen die zichzelf hierin herkennen? Ik moet wel zeggen dat ik ondanks mijn hevige bloedverlies wel gewoon heb gewerkt enzo, mezelf niet echt rust gegund omdat ik in eerste instantie dacht, ‘ach zo heftig kan ‘t toch niet zijn na 4 weken zwangerschap!’</p><p> </p><p> </p>
 
Hi! Allereerst gecondoleerd. 
Ik heb ook net een mk gehad en herken je hoofdpijnklachten heel erg. Ik merk wel dat het nu minder wordt (de mk is nu 2 weken geleden) dus hopelijk gaat in ieder geval die hoofdpijn bij jou ook snel over. Je andere klachten herken ik niet zo, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen behalve dat ik je veel sterkte wil wensen.
Geef jezelf rust en neem gewoon paracetamol als het teveel wordt. Daarnaast hielp het bij mij ook om veel water te drinken en te zorgen dat er voldoende frisse lucht in huis/kantoor was. 
 
Ik weet niet hoe het zit na 4weken  ik had na 10weken maar je hormonen moeten afbouwen dus mogelijk daarom. Of je lijf heeft niet alles kunnen afstoten. Krijg je controle?
 
Spanningshoofdpijn komt overigens door spanning op de spieren naar je hoofd. Dus je nek of/schouder spieren of bijv je kaak spieren. Ik heb dit namelijk heel vaak en dan zitten mijn nek spieren vast. Dit kan los staan van je mk. Mogelijk omdat je stress hebt kan het zijn dat je onbewust je spieren aanspannen en dat geeft die pijn. Is heel makkelijk te achterhalen namelijk iemand even aan je spieren laten voelen. 
 
Terug
Bovenaan