Klachten na miskraam

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdagnacht heb ik een miskraam gehad welke natuurlijk op gang is gekomen. Ik was voor de eerste keer zwanger na een jaar en negen maanden proberen, maar tijdens de eerste echo kregen we helaas te horen dat het vruchtje niet vitaal was.

De miskraam ging gepaard met veel heftige krampen/weeën. Nu heb ik de dagen erna nog periodes gehad met buikpijn, vergelijkbaar met menstruatiepijn. Het bloedverlies is nu ook vergelijkbaar met een menstruatie.
Ik ben van plan om vandaag even te bellen hierover omdat het me toch niet helemaal lekker zit en bang ben dat ik misschien nog niet alles kwijt ben, maar ik hoop van jullie misschien ook al wat geruststelling te krijgen.

Zijn er dames die meer kunnen vertellen over het verloop van de dagen na hun miskraam en de klachten die ze daarbij hadden?

Liefs, Mel

Wat naar zeg :( ik denk dat het normaal is (maar goed om even te bellen ter check). Ik had een miskraam na 11 weken en die leek nadat ik het kindje was verloren op een menstruatie van een dag of 4. Had die dagen geen krampen meer maar kan me best voorstellen dat dat nog even aanhoudt.
Heel veel sterkte!

Goed om contact te hebben. Hetzelfde beeld had ik ook na een miskraam van 8 weken.
Vloeien hield nog even aan maar werd wel minder net zoals menstruatie. Wanneer het langer intens blijft vloeien kan een teken zijn dat er nog iets zit. Sws krijg je nog een echo na 1.5 zoiets zodat ze kunnen kijken hoe het eruit ziet

Ik had een hele vroege miskraam, 6 weken, begon met een heftige bloeding die 5 dagen aanhield, inclusief wat krampen hier en daar. Maar ik had ook contact met VK, eigenlijk eerder omdat op dag 1 nog iets te zien was van een vruchtje. Pas na de bloeding gekeken en toen was alles weg. Dus kan zijn dat je lichaam nog bezig is met herstellen. Je kan altijd je vk even bellen hierover, die weet er uiteraard meer van

Ik heb helaas 3 miskramen gehad. De laatste was zo heftig dat ik in de nacht naar het ziekenhuis moest. Het was echt een mini bevalling met weeën en vooral eindeloos veel bloed.
Ik heb ruim 2 weken met een kruik in mijn shirt rond gelopen vanwege de pijn. Zowel in mijn buik als rug. Gezien de ziekenhuis opname was ik veel onder controle en weet ik daardoor nu ook dat dat normaal is. Het is vooral gewoon heel erg vervelend.
Hebben ze wel een vruchtje gezien? Want anders moet je wel aan de bel trekken. Dan zou het ook een bbz kunnen zijn. Een zwart gat wat word aangezien als vruchtzakje die leeg is kan namelijk ook ander vocht zijn is mij geleerd. En dus kun je dan een bbz hebben.
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte. Het is niet niks, neem je rust en ga zolang als je nodig hebt op bed liggen met kruiken

Bedankt voor al jullie reacties! Vervelend dat jullie ook allemaal een miskraam hebben moeten meemaken.

Ik had uiteindelijk niet meer gebeld, omdat ik wat rustiger aan deed en toen ook minder last had. Ik schreef het af op het feit dat we een druk weekend gehad hadden en ik dus gewoon teveel gedaan had.

Vervolgens kreeg ik dinsdagochtend ineens weer hevigere pijn die (voor mij) leek op flinke menstruatiekrampen en het bloedverlies nam daarbij ook toe. Eigenwijs als ik ben, heb ik de klachten even afgewacht omdat we juist bezig waren om spulletjes in te gaan pakken om lekker te gaan varen, zodat we de tijd hadden om te ontspannen en samen te praten over wat er allemaal gebeurd was. Ik zag al helemaal gebeuren dat ik naar het ziekenhuis moest als ik zou bellen met deze klachten en daar had ik helemaal geen zin in.
Uiteindelijk namen de krampen na een uurtje weer af en zijn we op pad gegaan. Vlak voordat we de boot op gingen verloor ik ineens nog flink wat bloed en een stolsel/weefsel. Ik denk dat dat al die dagen nog dwars heeft gezeten, want sindsdien heb ik geen hevige pijn meer gehad en het bloedverlies is ook bijna gestopt. 

Misschien was het niet de slimste aanpak, maar wel de aanpak waar ik me het beste bij voelde. Ik heb er nu ook vertrouwen in dat alles oké is. Vrijdag de 22ste heb ik een controle echo gepland staan.

De kans op een bbz is heel klein, omdat er duidelijk een vruchtje te zien was met een dooierzakje. Ik heb het vruchtje ook gezien toen ik het verloren ben, dus zeker nu ik geen pijn meer heb, heb ik het vertrouwen dat alles weg is.

Terug
Bovenaan