Klachten overhouden na ruggenprik?

<p>Zijn er hier meer dames die, al dan niet tijdelijk, klachten overhielden aan de ruggenprik?</p><p>Ik had niet het idee dat ze misprikten bij mij, maar heb toch bepaalde nevenschade overgehouden. De bevalling was een week geleden. Mijn been deed na een paar dagen pijn (spier bovenbeen) en ik had het gevoel alsof er nog een verdoving uit aan het werken was in mijn gehele rechterbeen. Na het zetten van de ruggenprik was ook juist die kant verdoofd, de andere kant voelde ik nog alles. Wellicht toch niet helemaal ok geprikt, maar doet er nu niet toe. De pijn in mijn bovenbeen ging weg, maar is nu weer terug. Ik krijg geen reactie van het ziekenhuis en weet even niet wat hiermee te doen. Het lijkt een beetje op en af te gaan dus qua klachten (de pijn en de tintelingen).</p><p>iemand hier (helaas) ook ervaring mee? </p>

Heyhey,
Geen reactie van zkh krijgen is helaas ‘de gang van zaken’ omdat je zelf de keus gemaakt hebt, ongeacht de kans op schade…Daar willen ze verder niet op in gaan. ik heb maanden last gehad van mijn stuitje alsof hij gebroken was. Uiteindelijk wel overgegaan nu, hopelijk is het ook voor jou snel weg! ?

Nou ja lijkt me toch dat het ziekenhuis wel aan kan geven of dit een bijwerking kan zijn en wat er bekend is over de duur van deze ‘nevenschade’.
Zonder dat ze direct aansprakelijk worden gesteld.

Heb je binnenkort nog een afspraak met de gynaecoloog of een verloskundige? Dan zou je het dan ook eens kunnen vragen.

Hoi!

Ik heb zelf ook een ruggenprik gehad en was met name aan de rechterkant verdoofd, links voelde ik nog wel redelijk, maar de pijn was hierdoor veel beter te harden.
De anesthesist gaf voor het prikken al aan dat ze niet kunnen garanderen dat ze je volledig kunnen verdoven (en dat soms de ene kant meer verdoofd dan de andere kant), dus daar hoef je je denk ik niet zo’n zorgen over te maken.
Wel kun je natuurlijk iets van (blijvende) zenuwschade oplopen….. Die kans is heel klein, maar het kan.
Wel is het nog kort geleden. Ik had zelf ook wat last tot een aantal dagen na de ruggenprik, een wat dover gevoel en tintelingen, maar daar is nu echt niets meer van over

Wellicht binnenkort eens overleggen met de huisarts of fysio?
Hopelijk trekt de pijn weer weg!

Het gaat er inderdaad mij meer om hetgeen wat ik moet/kan verwachten: hoelang kan ik dit aankijken met het idee dat het wss wel goed komt? Kan het ook erger worden of wordt het sowieso niet erger dan dit? Hoelang duurt herstel doorgaans? Is het een slecht teken of goed teken dat de "symptomen" op en af gaan (dus eerst wel pijn toen paar dagen niet en vandaag weer wel, enzovoorts). Ik kan er mee leven, maar zeker met die pijn erbij is het niet fijn. Als die pijn zou verdwijnen dan hoor je mij niet klagen, het is zoals het is en het is idd een eigen keuze en eigen risico. Maar met die pijn erbij word ik toch weer zenuwachtig... ik heb overigens mijn huisarts gebeld en die belt me morgen terug, maar ik begrijp dat men er nu niks meer aan kan veranderen. Vandaar dat ik op zoek ben naar anderen die dezelfde ervaring hebben...

Ik heb hier ook ervaring mee, bij mij hadden ze hem verkeerd gezet en ik voelde alleen nog mijn linkerbeen toen heb ik na een uurtje weer een nieuwe ruggenprik gehad en die werkte wel goed. Ik heb nog heel lang last gehad van mijn benen.

Ik heb ook een ruggenprik gehad kan mij nog wel herinneren dat ik een aantal dagen/weken erna een rare tintelling in mijn been heb gehad. Op een gegeven moment was dat ineens weg.

Ga anders langs de huisarts om dit te bespreken. Ik heb een ruggenprik gehad en de bovenkant van mn rug (vanaf bh band naar boven) voelt als verdoofd aan. Mn kind is 3 jaar dus weg gaat het niet meer.

Terug
Bovenaan