Klamboe. PAS OP!!!!!

Hoi medemoeders,

Ik wil jullie graag even waarschuwen voor een gevaar waar wij in ieder geval niet aan
hadden gedacht.

Onze zoon Quinten had een klamboe bij zijn bedje hangen. Die hing naar ons idee
zodanig dat hij er niet bij kon. Achter het hoofdeinde van zijn ledikantje.
Dit hadden wij zo gedaan omdat hij alles wil vastpakken.
Nu is hij dus zo ondernemend en onderzoekend geweest dat hij de klamboe toch te
pakken heeft gekregen. Ik had om 06.30 voor ik naar mijn werk ging gekeken en er
was niets aan de hand. Om 07.00 werd mijn vriend wakker van een raar geluid uit zijn
kamer en toen bleek dat hij zich helemaal strak in de klamboe had gewikkeld!!!
Dus ook strak om het nekje!!! Gelukkig waren we er op tijd bij en is er niets ernstigs
gebeurd. Maar het had ook heel anders af kunnen lopen! Bah, moet er niet aan denken. Wij hebben dus ook direct de klamboe verwijdert.
Waarschijnlijk denkt iedereen hier wel aan en hebben wij gewoon iets verkeerd
gedaan maar ik wou het toch even melden. Hier denk je immers niet zo snel aan.

Groetjes van een geschrokken mamma
 
Wij hadden tot vorige week ook nog een klamboe direct achter zijn hoofdeinde hangen. Ik heb vorige week toevallig de afstand van het bed wat groter gemaakt zodat hij er zeker weten niet bij kan!
Mijn zoontje is nu 10,5 maand oud, dus ik was eigenlijk ook al erg laat met doorhebben dat hij erbij kon en het echt wel over zich heen kon trekken!

Je hebt echt niets verkeerds gedaan... kinderen gaan alleen altijd sneller in hun ontwikkeling dan waar je rekening mee houdt.

Ben blij dat het goed is afgelopen!
 
Wij hebben ook een klamboe hangen, maar die ga ik nu dus wel weghalen. Bah, wat moeten jullie je rot geschrokken zijn!!!
Wat ik me dan wel afvraag...bij prenatal verkopen ze een klamboe voor ledikantjes, die volledig over het ledikant gaan. Dus niet zo'n hangding, maar een vierkant die precies over het bedje loopt....hopelijk ben ik duidelijk (was nu in de aanbieding). Hetzelf idee als een klamboe-bovenkantje voor een campingbed, maar dan raakte die voor het ledikant ook de grond....o, jee volgens mij wordt het alleen maar onduidelijker. In ieder geval vroeg ik me nu dus af of die wel kon of dat dat ook gevaarlijk was?
 
Ester,

Even een antwoord op jouw vraagje. Ik begreep je vraag trouwens wel want heb net zo'n klamboo aangeschaft. Deze heeft elastiek aan de onderkant en gaat echt tot aan de pootjes van het ledikant. Mijn kindje trekt hem er niet doorheen, maar als hij zijn best ervoor zou doen zou hij het wel kunnen. Ik heb tot nu toe een rustig kindje die (nog ) nergens aan trekt. Hij is nu 6 maanden.

Groetjes Vanessa
 
Hoi dames,
Fijn dat de tip ter harte wordt genomen.
Ik heb nu wel door dat als mijn kleine ondernemertje iets wil, hij het ook echt wel te
pakken krijgt, ook al denken wij van niet.
Ik weet niet hoe dat met die klamboes van prenatal zit. Denk dat die wel veilig zijn maar ik zou het er niet op wagen. Dan maar af en toe een muggebeetje. Malaria komt hier
immers niet voor. Het ligt er denk ik ook aan hoe temperamentvol en vasthoudend je
kleintje is. Die van ons behoorlijk, dus we nemen maar geen risico's meer.
Gelukkig weet hij nu wel wat nee betekent en dat nee echt nee is.
Nu heel erg handig sinds hij weet hoe hij in het loopstoeltje kan rondscheuren......
Wel druk maar oh zo leuk om te zien hoeveel plezier hij dan heeft.
Groetjes Melanie
 
Ik heb bij Consument en Veiligheid mijn vraag over die klamboe van prenatal voorgelegd. Hun antwoord:


Consument en Veiligheid raadt een klamboe die 'los' over een bedje gespannen is af. Uw kind kan daar gemakkelijk bij en kan er snel in verstrikt raken. Een klamboe met een vierpuntsophanging heeft een rechthoekige vorm met als voordeel dat de klamboe recht om op het bed hangt waardoor je kind meer ruimte heeft en minder snel bij de klamboe kan.

Natuurlijk is iedereen vrij om te bepalen wat wel en niet kan bij hun kind, maar ik wilde iedereen dit in ieder geval even meegeven.

Groetjes, Ester
 
Hallo allemaal, In de bovengenoemde verhaaltjes ging het steeds over klamboes, maar ik heb het bijpassende hemeltje van het ledikantje ook al weggehaald. Mijn zoontje is nu 14 maanden maar met 9 maanden probeerde hij al constant om het loshangende deel naar binnen te trekken. De rillingen lopen al over mijn rug als ik bedenk wat er dan kan gebeuren. Hij kan zich daar net zo goed in vastdraaien.
Hoop dat jullie hier ook aan denken.
groetjes, mama van kevin
 
Terug
Bovenaan