klanken, eerst ooooo en aaaaa, en dan?

Hoi!

Mirne heeft heel lang ooooo en aaaaaa geoefend. Een beetje achter in haar keel raspen leverde soms ook wel een chchchchch op.
Nu heeft ze deze week ontdekt dat als je je lippen op elkaar doet je ook allerlei geluiden kunt maken. Maar ze snapt niet dat die niet net zo lang kunnen zijn als die ooooo en die aaaaa. Dus ze begint aan een b en gaat dan door met krachtzetten terwijl ze haar lippen op elkaar houdt. Dat levert een soort bellenblazen op, erg komisch om te zien. bububub.
Andere ervarngen?

Barbara
Mirne is nu 20 weken

Heerlijk he al die klanken. Mijn Hjerre doet het ook en gilt soms de boel bij elkaar!
Zijn nieuwste " woordje"   is koeoe en laat ie dat nou net tegen mijn moeder zeggen die hem naar zijn bedje wilde brengen....hahaha.
Tegenwoordig gaat hij ook ' grommen'   anders kan ik het niet omschrijven dat is zo'n stom gehoor, maar wel heel schattig. Het komt helemaal diep uit zijn keeltje. Ook gaat hij nu hoestgeluiden maken.....ik vind het schitterend en geniet er helemaal van.

Groetjes Hanneke moeder van Hjerre die alweer 21 weken oud is.

Hoi
Haha, ja, het is echt leuk al die geluidjes die ze gaan maken.   Mark doet nu sinds een week ook z'n lippen op elkaar en dan bububu, en ook blazen tegelijk.... echt lachen.   Hij doet dat ook vaak als ik ergens ben met hem als het even stil is... kan iedereen om hem lachen.  

Groetjes, Liesbeth mama van mark,  19 weken

Yari "gromt" ook, maar dit doet hij alleen als hij in bed word gelegd, stop ik hem  in dan stopt hij ermee. Heel grappig, hij strekt zich dan helemaal uit en gromt echt, hihihi.

Yari z'n favoriet is GGGGGRRRRRRRRRR.
Na een aantal dagen niks te hebben gebrabbeld is hij nu weer begonnen.
Dus de GGGRRRRR is ook weer terug.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan