Klap op je baarmoeder

<p>Dag allen</p><p>Ik werk in de zorg en heb van een cliënt een elleboog in mijn baarmoeder gekregen. Ik ben 6+2 weken zwanger en best wel in paniek. Iemand die iets geruststellends kan vertellen? Asjeblieft geen berichten die Mijn paniek bevestigen xx</p><p> </p>
 
Met 6 weken zit je baarmoeder helemaal achter je schaambot. Je mag tot 12 weken daarom ook contact sporten blijven doen. Lijkt me dus sterk dat de elleboog echt in je baarmoeder terecht is gekomen :). En inderdaad, de verloskundige bellen ter geruststelling kan altijd. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een fietsstuur in mijn baarmoeder toen ik op de helft was. Niks aan de hand, er zit genoeg bumperkracht in ;)
 
Wat hier boven al gezegd wordt je baarmoeder is nog zo klein en zit nog veilig achter je schaambot. 
Mocht je je toch zorgen maken kan je altijd met de huisarts of verloskundige contact opnemen. 
 
En je kindje is ook nog eens beschermd door vruchtwater! Geen zorgen! Als je je zorgen maakt bel je gewoon even de verloskundige.
 
Idd kleine vrucht is nog beschermd achter je schaambot plus je vruchtwater wat dient als kussentje. Ik denk niet dat het gevaarlijk is geweest. Maar belletje naar vk kan nooit kwijt. En kan je nogmaals je kleintje op de echo zien=) ) 
 
Terug
Bovenaan