klapperende trommelvliezen???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

ik mag graag zingen en dat doe ik dan ook geregeld en volgens omstanders niet heel slecht (maar daar gaat het niet om) maar sinds een week of wat heb ik tijdens het zingen het gevoel dat mijn trommelvliezen klapperen..voelt heeeeel raar.. nou had ik wel gelezen dat je stem blikkerig kon klinken, maar zou dit daar bij horen? Heb verder nergens last van dus neem het niet te serieus maar ben benieuwd of iemand snapt wat ik bedoel

Ik denk ook niet echt dat ze klapperen, wist alleen even niet hoe ik dat gevoel moest uitleggen :)

Mss heeft het ermee te maken dat je oren/gehoor in de zwangerschap veel gevoeliger is? Net als je reuk, smaak etc.. Ik merk zelf iig dat mijn gehoor veel beter is nu... soms erg irritant
Liefs mvtwee

Misschien is je Buis van Eustachias wat opgezet, hierdoor heb je een mindere drukregeling in je oren. Waardoor je trommelvlies kan intrekken, of uitzetten. Is vaak met neusspray op te lossen.
Wat bij zwangere vrouwen wel voor kan komen is, otosclerose, een slechthorendheid wat kan ontstaan. Mijn advies als audicien is, laat je oren even nameten bij een StAr Audicien, Hans Anders, Beter Horen, Schooneberg, (luchtgeleiding en beengeleiding), dan komt dit wel naar voren. Vaak moet je wel even een afspraak maken. Als je dit dan hebt, sturen zij je wel door via de huisarts naar de KNO-arts. Ben benieuwd, laat je t weten?
Groeten Leoni

Terug
Bovenaan