Klauteraar

<p>Goedemiddag, Vanmiddag wil onze dijker niet slapen en via de babyfoon hoor ik aardig wat gerommel en gestamp in de kamer, dus ik ging maar eens kijken. Is meneer via de schommelstoel uit zijn ledikant geklommen en met een dikke grijns begroet meneer mij in de deuropening op het moment dat ik de deur open doe. Schrikken natuurlijk!</p><p>Wellicht naïef, want het zat er aan te komen, hij word in februari 2, maar toch..</p><p>Nu wil het vanwege ruimte gebruik dat ik op dit moment nog geen groter bed kwijt kan dan 60×120. En meneer is zo bewegelijk in zijn slaap dat ik het spannend vind om hem onder een deken te leggen, de zelden keren dat hij bij ons in bed ligt schopt hij deze overigens ook weg. Dus een trappelzak/slaapzak is voor hem wel echt de uitkomst. Op dit moment is hij bijna 1 meter dus ik wil graag weer een bed van 60x120 maar dan zonder de spijlen </p><p>Heeft iemand advies/tips over wat nu een beste opvolgbed is? Of andere ideeën/tips dat hij zijn bed niet meer uitklimt. Over een klein half jaar gaan wij verhuizen en dat vond ik een mooi moment om over te gaan naar een peuterbed </p>
 
Voor nu gewoon de schommelstoel wegzetten? Dan kan hij er niet meer zo makkelijk uitkomen denk ik? 
Een deken gaat niet voorkomen dat je kindje uit bed klimt hoor, die trappen ze gewoon af. Slaapzak werkt het beste, daarmee wordt het toch wat moeilijker gemaakt. En geen dingen in de buurt van zn bed of IN zn bed waar hij op kan klimmen.
Hier ging mn dochter met precies 2 jaar over naar een peuterbed en dat ging prima. Wij hebben het bedje van petitie Amelie, maar die is wel groter dan een ledikant. Dat zijn alle peuterbedjes denk ik, want het is niet voor niks voor peuters..  dat ledikant zijn ze met 3 jaar ongeveer echt wel uitgegroeid qua matrasmaat.
 
 
Kun je niet de zijkant uit het bedje halen? Of een aantal spijlen? Klinkt vooral alsof hij er aantoe is zelf uit bed te kunnen en vrees dat met het weghalen van de schommelstoel, hij over 2 weken een nieuwe manier heeft gevonden. 
 
Schommelstoel weghalen....
Een deken gaat je niet helpen. Juist de slaapzak nog even aanhouden.... 
Wellicht kun je een babyfoon met camera aanschaffen zodat je je zoontje ook kan toespreken? 
Sommige ledikantjes van 60x120 kan je of spijlen uithalen of de hele zijkant. Kan kan hij er in ieder geval zelf uit klimmen op een veilige manier.
 
Als je over een half jaartje gaat verhuizen zou ik een 1 persoonsbed van 90x200 overwegen als hij nu al zo groot is... (Mijn zoontje wordt ook in feb 2 en ligt nu ook in een groot bed)
 
Ik las pas over een grondbed/vloerbed. Misschien kun je die zelf maken door een ombouw met planken en dan de lattenbodem erin leggen en het matras erop ? goedkoop, en de goede maat... en als hij dan uit bed valt, valt hij niet van zo hoog 
 
Mijn eerste gedachte was ook matrasje gewoon op de grond leggen. Zo hebben wij destijds het ook gedaan. Eerst het ledikant, daarna circa 2 maand met groot 2meter matras op de grond en toen samen met hem het nieuwe bed in elkaar gezet. Ik was vooral bang dat hij uit bed zou rollen, daarna eerst laten wennen met een matras op de grond. Ging perfect de overgang zo. Peuterbed kopen vind ik persoonlijk echt zonde van het geld. Een kind kan toch prima direct in een 2meter bed? Als je er plek voor hebt natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan