Kleding augustus

Hoi allemaal,

In augustus ben ik uitgerekend van ons eerste kindje en ik vraag me af wat ik nodig heb aan kleding en wat je je kindje aantrekt bij welke temperatuur.

Wat zeggen jullie?

Liefs!

In de eerste plaats; gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Wat betreft je vraag; het weer in augustus kan nogal wisselvallig zijn; van hittegolf tot herfstweer... In principe is de ‘regel’ voor kleine baby’s; 1 laagje meer dan jezelf. Ik zou een paar basis dingen aanschaffen (rompers, paar shirtjes en paar broekjes) en last minute een beetje kijken wat de weersvoorspellingen zijn. Sowieso groeien ze vaak snel uit maat 50 en krijg je vaak ook best veel als kraamcadeautje. En via internet heb je anders ook snel nog wat besteld via de Hema of Prenatal oid. 
Hoop dat je hier wat aan hebt! 

Ik was 28 juli uitgerekend, mijn zoontje is op 7 juli geboren. 
Ik zou gaan voor kleding die vooral niet over het hoofdje hoeft, dat vinden die kleintjes vreselijk en dat scheelt jou dus straks een hoop stress ?
Qua temperaturen zou ik dus praktisch gaan voor:
- overslagrompers met korte mouw (H&M of hema)
- boxpakjes met lange mouwen (van noppies zijn fijn, onwijs rekbare stof en dus makkelijk aantrekken, wel gaan voor pakjes die van boven tot onder open kunnen)
- 1 dun vestje voor daarover (of zo'n hydrofiele badcape van de Hema, om je kindje lekker in te wikkelen)
En ik zou vooral voor de boxpakjes lekker Marktplaats of Vinted afspeuren. Die kleintjes dragen alles maar een paar weekjes en het is dus allemaal zo goed als nieuw

Hier ook een augustuskindje, idd zoveel mogelijk omslag im die stress te besparen. Wij hadden alle rompers korte mouw (ook in de winter overigens). Daarbij waren vooral de eerste maanden (omslag) boxpakjes favoriet hier. Shirtjes kruipen zo op de hele tijd.
Vanaf maat 62 vond ik omslag juist helemaal niet meer handig haha. En boxpakjes lekker voor 's avonds of als hij niet zo lekker was. Bij krampjes ook fijn, niks aan het buikje. 
Qua stof alles gewoon dun, t-shirts met lange mouwen. Korte mouwen hebbenwe niet gedaan, ik dacht "stel dat we buiten komen als het echt warm is dan kan hij prima in zijn romper".
En idd een paar lekkere capes, in het begin hadden we hem daar wel continu in of onder een dekentje. 

Mijn kindje is 2 augustus geboren en toen gingen we direct een hittegolf in. Toen heeft hij zowel overdag als 's nachts alleen een romper aan gehad, dit waren overigens gewoon rompers die over z'n hoofd gingen en dat was geen probleem.
Nadat de hittegolf voorbij was maar het nog steeds lekker warm was hebben we de eerste weken vooral boxpakjes aan gedaan. Na een maand gingen we over op shirtjes en joggingbroekjes (die van de hema zij top) en dan een boxpakje om in te slapen.

Doen waar jij je goed bij voelt! Alleen boxpakjes was hier geen optie. Meneer was nogal lang :) en dat zat dan nooit heel lekker. Dus wij hebben gekozen voor overslagshirtjes en broekjes.

Gefeliciteerd!

Mijn dochtertje is middenin de hittegolf geboren op 10augustus 2020. Bij ons in huis is het dan flink warm, beneden minimaal 27 graden en boven zeker 24 graden. Ze heeft haar 1e week alleen in een romper gelegen, met snachts soms een dun slaapzakje aan of lakentje erover.
We hielden natuurlijk wel continu haar temperatuur in de gaten, en die was steeds prima, dus ze had ook geen mutsje of iets anders nodig.

Het ligt allemaal heel erg aan hoe warm het in huis word en hoe je kindje op de temperatuur reageert.
Zorg er gewoon voor dat je van alles wat in huis hebt! Fijne rompers, luchtig pakje en een wat warmer pakje. Dan heb je voor iedere temperatuur wat!

Geniet van je zwangerschap

Terug
Bovenaan