Kleding baby 'Hollandse glorie'

<p>Ik ben een trotse mama van een heerlijke, vier maanden oude baby die ietwat aan de forse kant is?</p><p>Omdat de winkels nog steeds een soort van gesloten zijn, koop ik de kleding online en zie ik nooit vooraf hoe iets valt. </p><p>Omdat mijn baby nogal fors is heb ik moeite met het vinden van wat wijdere kleding! Hij is ook lang dus we hebben vaak maat 74/80. Maar ook deze maat is vaak te krap bij de armen, schouders of buik.</p><p>Kennen jullie bepaalde merken die over het algemeen wat wijder vallen? Mijn knul is ongeveer 8,5 kilo.</p><p>Alvast bedankt voor de reacties?</p>

Hè, wat leuk, een zelfde formaat knul als die van mij. Hier droeg hij in die periode voornamelijk broekjes van soepele stof van de Zara, meestal een maatje groter. Of leggings. Ik vind het voor baby's en beetje zielig om ze in zo'n stugge jeans te persen. De tailleband moet ook niet strak zitten. In de winter heeft hij veel 'oversized' truien aangehad, overwegend Zara en h&m. Nu is het wisselend, hij is nu 10 maanden en ruim 82 cm bij 13 kilo. Hij draagt kleding in maat 86-98 afhankelijk van het merk. Ik vind veel merken als Prénatal, Noppies ed heel klein en smal vallen. Hier dus voornamelijk Zara en h&m. Rompertjes zijn van joha in merino dat rekt behoorlijk mee. Jasje van cosilana te groot gekocht, maar doet hij nu al maanden mee. Vind het niet zo erg, zo'n oversized look. Maar ik koop dus eigenlijk gewoon alles te groot, qua breedte heeft hij het nodig en in de lengte.. ach, dan sla ik de broekspijp een keer om.

Dankjewel voor de reactie! Ik zal eens kijken bij de merken waar jij het over hebt?
Ik koop nu alles ook standaard groter maar bij de jassen komt de bovenkant dan over zijn mond heen. Dan laat ik de rits verder open maar dan heeft hij weer kou dat bij de keel naar binnen kan haha. Een sjaal trekt hij los, vind hij verschrikkelijk?. Gelukkig wordt het mooier weer. De jassen zijn echt allemaal te krap bij de schouders/armen. Moet zijn armen helemaal naar achteren buigen om erin te krijgen.

Oh dan kan ik je echt de wolfleece jasjes aanraden van Cosilana! Ze vallen erg ruim en zijn heel dun maar wel warm. Hij heeft er eentje in 74/80 en kan 'm dus nu nog aan. Als een soort vestje. M'n zoontje zit in een warme voetenzak (waar dan ook weer een schapenvacht in zit) in de kinderwagen dus dan is zo'n dun jasje voldoende. Toen het zo koud was deed ik er gewoon een wollen deken bij. Ik zoek wel even een linkje!

Dankjewel voor de link! Die lijkt me inderdaad ideaal! 
Hier gaat er ook een wollen deken enz. overheen maar ik vind hem dan toch nog vrij koud, ook omdat hij de deken aftrapt ?(zit soms vast een uur in de ochtend wandelen vanwege school van mijn oudste). Hij is nog te jong voor de andere wagen inzet+ voetenzak (deze is wel super warm maar past niet in de wandelwagen bak).

Geen ervaring, maar ik gebruik wel deze sjaal bij mijn zoontje. Blijft goed zitten, bedekt heel de hals en nek en hij kan hem zelf niet aftrekken.

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0903631001.html
Kon zo gauw alleen de roze variant vinden, maar ze hebben hem ook in het blauw of eventueel bij een andere winkel.

[quote quote=10427908]Geen ervaring, maar ik gebruik wel deze sjaal bij mijn zoontje. Blijft goed zitten, bedekt heel de hals en nek en hij kan hem zelf niet aftrekken. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0903631001.html Kon zo gauw alleen de roze variant vinden, maar ze hebben hem ook in het blauw of eventueel bij een andere winkel.[/quote]
Dankjewel voor de link! Mijn baby mag best roze dragen hoor? Staat hem nog goed ook haha.

Terug
Bovenaan