Kleding baby

<p>Waarschijnlijk een gekke vraag, maar nu met de koude ochtenden vind ik het weleens lastig wat ik mijn zoontje van bijna 4 maanden aan moet doen. Het is nu een broekje, shirtje, sokjes en slofjes en dan als we naar buiten gaan een jasje aan en als we naar het kdv gaan in de maxi cosi een fleecedeken over hem heen. Maar moet hij ook al een sjaal om of een muts op? Blijf het lastig vinden qua kleding. </p>

Het weer is inderdaad lastig nu, in de ochtend is het koud, in de middag heerlijk weer. Ik kleed mijn dochtertje van 3,5 maand 1 laagje warmer dan ikzelf. Ze draag nu vaak een korte mouwen romper met een dunne longsleeve, legging en sokjes. Als we daan buiten gaan nog een vestje en een dekentje erover. Als het flink waait eventueel nog een mutsje. In de auto laat ik het dekentje of vestje weg. 

Mijn baby is nu 5 maanden. Afhankelijk van de dikte van zijn shirt/truitje kies ik voor een romper met korte of lange mouwen, een broek met sokjes erbij. Vestje aan met naar buiten gaan, maar naast een dekentje verder niks extra’s. Wanneer ik even buiten ben voel ik altijd in het nekje en aan zijn voorhoofd om te kijken of hij het niet te koud heeft. Tot nu toe gaat het nog prima zo, maar merk ik dat hij het kouder krijgt dan pas ga ik weer een muts erbij pakken.
nu doe ik hem ook wel eens een vest aan met een capuchon, zodat ik die eventueel op kan zetten wanneer hij het wat kouder heeft.
het blijft sowieso lastig, maar je kunt door de dag heen blijven controleren of hij warm of koud aanvoelt in zijn nekje, is de temperatuur goed dan is de outfit dus ook goed!

Terug
Bovenaan