Kleding baby

<p>Hoihoi, </p><p>onze dochter is 3,5 maand en ik vind het erg lastig om te bepalen welke kleding ze aan moet. Ik voel regelmatig in haar nekje. Maar ik ben erg bang dat ze het koud krijgt. Ze ben ik nl een enorme kou kleum. </p><p>Onze dochter heeft overdag een romper met lange mouw, shirt met lange mauw, broek en sokken aan. </p><p>S nachts een romper met lange mauw, pyjama, sokken, slaapzak gevoerd met lange mauw. En een lakentje en dekentje alleen over dr benen. Ik denk dat dit nu te warm word en heb het lakentje en dekentje al weggedaan.</p><p>wanneer moet ik overstappen op rompers zondet mauw of met korte mauw?</p><p>En tot welke leeftijd/temperatuur heeft jullie kindje sokken aan in bed? </p>

Ik ben ook een koukleum en mijn dochter ligt op het moment in lange mouwen romper, pj en winterslaapzak zonder mouwen. Sokken heb ik nooit aangelaten. Ik voel ook gewoon aan mijn dochter hoe ze warm ze is. Gaat ze zweten overdag dan word het korte mouwen romper ?. Kortom iedereen doet dat beetje op gevoel en hoeveel je kind nodig heeft. Vriendin van mij haar kind heeft korte mouwen romper allang aan. En haar kind heeft het snel warm. 

Ik vind het vrij veel klinken hoor! Kraamzorg gaf als tip, altijd 1 laagje meer dan jezelf. En als je echt erg twijfelt , temperatuur je kind gewoon een keertje extra ‘s ochtends. Vond ik een goede tip!

Hier altijd romper met korte mouw en daarover heen shirt met lange mouw, broek en sokken. 
S nachts romper met korte mouw pyjama en slaapzak zonder mouw, verder geen deken of laken. 

Ik vind het ook altijd lastig.
En nou heeft mijn zoon het ook altijd warm. Hij is 6 weken en heeft geen lange mouwen rompers aan gehad!
Nu altijd korte mouwen romper en shirtje. Als we naar buiten gaan een enkel vestje er over. Heeft hij het echt warm in!
In bed ook korte mouwen romper en slaapzakje.. Heel weinig dus

Klinkt erg warm hoor! Maar misschien is zij ook een koukleum?
Onze dochter is 8 weken, we hebben nooit de rompers met lange mouwen gebruikt, eigenlijk voornamelijk omdat het mega onhandig is om er dan nog een shirt overheen te krijgen. 
Overdag draagt ze romper korte mouw, broekje, shirtje, sokken. Als we denken dat het wat kouder is leggen we een dekentje over haar heen in de box, of waar ze ook is 
Ze slaapt in romper korte mouw, broekje, sokken, puckababy, laken en deken
Afgelopen nacht was het een stukje warmer dan de nachten ervoor dus hebben we de deken eraf gelaten, het lakentje wel erop want ze gaat anders door het hele bed heen

Wij hebben een echte koukleum (hij is 7 weken, maar 4 weken te vroeg geboren) dus hij draagt overdag romper met lange mouw, shirtje en broek + sokken en slofjes. Als we naar buiten gaan vestje aan en of in de maxicosi met zo’n inpakding, in de kinderwagen met een dekentje, of zonder vestje in de draagdoek zodat hij lichaamswarmte van ons krijgt.
S’nachts draagt hij een romper met lange mouwen, velours pyjamaatje met voetjes, slaapzakje zonder mouwen en een gehaakt wollen dekentje eroverheen. Onze slaapkamer is super slecht geïsoleerd dus als het s’nachts koud is doen we meestal een beetje de verwarming aan. Maar volgens mij zijn wij eerlijk gezegd te bang dat hij t koud krijgt....

Mijn zoon is nu 3,5 week en hij draagt sinds dag een een romper met korte mouwen , trui met broek of een pakje aan een stuk en sokjes.

vetschilt nogal per kind en/of ouder wat je ze aantrekt. 
Ik zou gewoon eens proberen wat minder kleertjes aan te doen of met romper met korte mouwen proberen. Voor de zekerheid kan je altijd even de temperatuur meten na een tijdje.

Terug
Bovenaan