Kleding baby

Hallo allemaal.

Hoe doen jullie het met de kleding van de baby. Maken jullie setjes. Of hebben jullie allemaal losse kledingstukken. Ik heb vandaag setjes gemaakt incl mutsje, sokken en rompers. En dit op stapeltjes in de commode lade gelegd. Kwam erachter dat ik 14 setjed maat 50 hebt (ja i know is veel). Ik heb nog veel van mijn 1e zwangerschap (unisex) kleding. En heb toch wat nieuwe setjes gekocht want nu krijgen we een jongen. Wel word ivm medische reden dat onze zoon wat kleiner is dus echt wel lang in 50 kan zitten. En ik denk dat ik toch niet alles aandoe (ivm twijfel over het setje).
Maar mijn uiteindelijke vraag is dus hoe doen jullie dit, setjes maken of losse kledinggstukken??

Ik had veel setjes, maar heb ervaren dat ik losse kledingstukken veel makkelijker vind. Als een shirtje/trui onder wordt gespuugd of een broek wordt onder gepoept, kun je die vervangen en zit je niet gebonden aan het setje.

Ik had gewoon wat losse kledingstukken. Maar ook wel een aantal boxpakjes. Die vond ik het makkelijkste. Zeker zonder voetjes en met rits. Wij hadden een grote lange baby, en die heeft maar een week maat 50 aangekund. Dus elk pakje 1 x ?
In maat 56 en 62 heeft ze ook maar een maand gezeten en maat 68 was ze na 2 maanden uit. Vanaf 74 deed ze langer met haar kleertjes, dus toen wat geinvesteerd in mooie setjes. In het begin was het ook wel vaak een nieuw shirtje aan doen, en dan is het best fijn als er meer shirtjes op dat broekje passen, want een frummelige newborn omkleden die daar heel overstuur van raakte werd ik niet vrolijk van. Ik liet haar soms zelfs met wat melkvlekken liggen, droogt wel weer. 

Ik had ook veel setjes. Maar in de praktijk werd er veel gemixt. Want dan was de broek weer onder gepoept of het shirt onder gespuugd.. heel leuk die mooi gekleden baby's van de blaadjes maar dat is maar voor 10 minuten ?

Bedankt voor julloe reacties.

Mijn dochter kon ook maar 1.5 week in maat 50 maar daar wisten we niet wat het werd en kreeg ik van me zus volop maat 56 kleding. Nu heb ik zelf veel aangeschaft en voorsl neutrale kleuren zodat het wel goed bij elkaar gematched kan worden. Ook heb ik een stuk of 5 setjes met een overslag shirtje. Idd ivm makkelijker aandoen. Maar het komt wel goed denk zo met wat ik heb. En dat niet alles aangaat kan best. Alle nieuwste spulletjes liggen bovenop dus ??

Ik heb ongeveer 3/4 van de kleding in neutrale kleuren en materialen. 1/4 zijn kleding stukken met printjes of kleur of iets anders wat de aandacht trekt.

Zo heb ik bij een ongelukje op een kledingstuk altijd wat anders zonder het hele setje te wisselen.

Persoonlijk houd ik niet van hele drukke outfits dus vind het fijn om veel basis kledingstukken te hebben en de wat drukkere dingen als extra.

Kort samengevat: ik streef naar een kast waarbij vrijwel alles onderling te combineren is aangevuld met een paar eye catchers.

Ik deed maar gewoon wat. Paar shirtjes, paar broekjes.. een enkel boxpakje. Niet perse matchend. En ook geen dure merken. Ze dragen het zo kort. Ben pas vanaf maat 86 ofzo wat duurdere setjes gaan kopen.
Boxpakjes vond ik juist heel onhandig vooral met al die knoopjes die open en dicht moeten met verschonen. Maar zo zie je maar, iedereen vindt iets anders fijn.

Paar setjes en lossen kleding waar ik setjes van kon maken. Ik vind de H&M met multipacks aan shirtjes en broekjes handig. Vaak zijn ze in dezelfde kleur patroon en zo kan ik heel veel setjes maken ?
Ik heb eigenlijk voor een week tot 10dagen kleding. Ik was dan wel wat vaker, maar hij groeit er zo snel uit ?

Terug
Bovenaan