Kleding begin zwangerschap

Hoi,

Ik ben inmiddels 6+4 weken zwanger en mijn buik is heel erg opgeblazen. Zo erg dat ik eigenlijk mijn gewone kleding niet meer aan kan, zonder dat mensen in mijn omgeving iets zien. Door een eerdere miskraam, wil ik het graag nog even voor onszelf houden en ik vind het wel erg vroeg voor zwangerschapskleding. Volgende week woensdag heb ik mijn eerste echo. Herkennen jullie dit en hebben jullie nog tips qua kleding?

Dankjewel ?
 
Veel jurkjes dragen, die hebben vaak wat meer rek. (Ik droeg met 30 weken nog steeds gewone jurkjes, terwijl ik echt een dikke buik heb!) Je kan ook een haarelastiekje gebruiken om je broekknoop bij elkaar te houden als die niet meer dicht gaat (en dan iets langere shirts eroverheen doen).
 
Ik droeg veel pantys, leggings en wijde truien. Vermeed mn favo bodycon jurkjes. Maarja ligt best voor de hand allemaal he.. overigens zie je jezelf vaak als veel dikker dan je omgeving hoor, die zien over het algemeen niks aan je ;)
 
Ik had het precies hetzelfde, toen ik de positieve test in handen had was mijn buik gelijk opgezet. Komt door je darmen die plaats gaan maken! Ik deed vooral losse dingen aan (wijdere blouses/truien) en qua broeken had ik nog paar in de kast die me iets te groot waren en anders om je eigen broeksknoop een elastiekje zodat je hem met elastiek dicht kan doen ipv met de knoop. Succes!
 
Hoi, dankjewel voor jullie reacties! Ik kan me inderdaad ook goed voorstellen dat ik het zelf erger vind lijken dan de buitenwereld ziet ? komt ook omdat alles knelt en me erg opgeblazen voel. Ik ga eens kijken naar wat leuke jurkjes, ook leuk met de zomer in het vooruitzicht!
 
Ik had ook vroeg een opgeblazen buik vooral door last van mn darmen. Ik heb toen gewoon een zwangerschapsjeans gekocht. Niemand die dat zag maar het zat wel een stuk lekkerder. Ik dacht ook is dit niet te vroeg voor zwangerschapskleding...aan de andere kant heb je lekker lang plezier van je aankoop ;-)
 
Terug
Bovenaan