Kleding keuze

<p>Hoi lieve mensen.</p><p>Even een vraagje.  2 weken geleden is ons dochtertje op de wereld gekomen via een geplande keizersnede met 37 weken.  Ze woog toen 2595 gram en zit nu op 2680.</p><p>Nu komt er een hittegolf aan deze week en hebben wij een appartement op het zuiden die bijna niet koel te houden is. Helaas wordt het rond de 27 graden binnen.   </p><p>Nu weet ik dat pasgeboren baby's zich moeilijk warm kunnen houden maar ik wil ook niet dat ze het te warm krijgt. Wat trekken jullie , jullie babytjes aan in dit weer?</p><p>Mijn oudste zoon is in de winter geboren dus dat was niet zo moeilijk ;)</p><p>Liefs,</p><p>Mij</p>

Geen ervaring met zo'n kleintje ;) onze dochter kwam een jaar geleden met 3500 gram ter wereld. Maar kon zich snel op temperatuur houden. Kruiken ook maar 2 dagen gebruikt. Vorig jaar was het ook zo warm en ging onze dochter vooral in romper door het leven
tip: beter te koud kleden. Dan laten ze zich wel horen! Bij te warm worden ze alleen maar sloom en duf, en hoor je ze dus niet klagen als het te warm is

Lekker in een rompertje laten slapen. Onze dochter is geboren in de zomer van 2018. Ook heel warm. Zoals hierboven gezegd: je hoort ze wel als ze het fris hebben. Bij de voedingen gewoon even temperatuur opnemen en dan komt het goed ?

Onze zoon is vorig jaar juli geboren, ook met 37 weken. Hij woog 2860gr. Toen hij rond de 3 weken oud was, was het zo onwijs heet, rond de 40 graden. Vreselijk met zo'n kleintje! Ik leef echt met je mee! 
Wij hebben heel het huis via de buitenkant donker gemaakt (zodat het niet via de ramen kan broeien), maar alsnog was het heet in huis. Wij lieten hem toen veelal in zijn luier liggen en we hielden hem binnen, met slapen in de nacht trokken we hem een romper aan. 

Mijn jongste dochter is geboren vorig jaar juli. Was wel wat zwaarder dan jouw kindje, maar toen het zo warm was had ze genoeg aan een romper. Met slapen een dun lakentje over de benen overdag. In de nacht wel iets duns met lange mouwen. 
Zomerkleding had ik niet veel en daar was ik blij om. Dat is puur voor de 'leuk' voor zo'n ukkie. Gewoon in de romper en als we naar buiten gingen een kort broekje erover zodat het netjes was. Geen gepruts met shirtjes, jurkjes, spaghettibandjes enzo terwijl het 30 graden is.. allemaal onhandig met zo'n kleintje!

Onze dochter is eind mei 2018 geboren, die zomer was het ook zo warm. Onze dochter was ook een klein, licht poppetje. Ze moest ingebakerd slapen, anders sliep ze niet. In de inbakerzak had ze alleen een luier aan, dat was genoeg. Als je kindje niet ingebakerd slaapt, zou ik alleen een rompertje doen. Kleding erbij kan altijd als ze koud aanvoelt. 

Ik zou lekker voor een rompertje gaan. En als je denkt dat ze het koud heeft een broekje erbij.
Het is zoo wisselend per kindje! Onze zoon is van Feb, nooit kruiken, mutsen of lange rompers gebruikt! Hij had t altijd al warm! En nu nog!
kijk goed naar je kindje, je kent haar het beste

Terug
Bovenaan