Kleding kopen vor jezelf?

Naar aanleiding van het boodschappen verhaal heb ik nog wel een dilemma waar ik mee zit, nl kleren kopen voor jezelf.

Waar je vroeger de tijd nam om lekker te gaan shoppen en te passen in de winkel heb ik nu het gevoel dat ik het er tussendoor moet doen en dat het sneller moet dan snel. Anders zit er een meisje te zeuren: 'mama, glijbaan toe..'. 'mama, lopen...' etc. Je moet constant opletten dat alle kleren in de rekken blijven hangen en dat ze niet in de wagen belanden en dan bij de deur merkt dat het alarmsysteem afgaat omdat jij erdoor heen loopt. Daar ga je dan met je rode kop en zegt: 'sorry, maar die rok heeft mijn dochter onderin de wagen gelegd'

Er zijn niet zo heel veel winkels waar ze een speelhoekje voor de kinderen hebben. Dit hebben ze wel vaak bij de kinderkledingwinkels, en dan vermaakt mevrouw zich prima en kan ik prima zoeken voor zowel Ilse als Stan. Maar waarom hebben ze dat niet in alle winkels?

En als je dan aan het passen bent, hoe doe je dat dan met je peutertje. Laat je die door de winkel lopen, met het gevolg dat alles uit de rekken ligt als je het pashokje uit komt? Of nemen jullie ze mee het pashokje in met het gevolg dat de hele winkel mee kan genieten welk ondergoed je vandaag weer aan hebt! De gordijnen of deuren van het hokje zijn nou eenmaal leuk speelgoed voor mevrouw.

Ook zit ik een beetje met het feit dat Ilse 's middags nog moet slapen. Ze heeft het echt nodig en dan heb ik alleen de ochtend om te shoppen of de middag (maar dan is het weer veel te druk in de stad om met een kinderwagen door de massamenigte te lopen)

Al met al schiet het niet op, met het gevolg dat ik al lang niet meer voor mezelf naar de winkel ben geweest. Ook mijn man heeft al geruime tijd niks nieuws meer aangeschaft.

Dus: Hoe doen jullie dat: kleren kopen, winkelen voor jezelf?

Liefs Jeske
mv Ilse (bijna 2 jaar) en Stan (4,5 maanden)

HOI Jeske!

Kleren kopen voor jezelf doe je natuurlijk zonder de kinderen!! Een keer op koopavond met een vriendin (of met man na oppas geregeld te hebben). Ik ga ook weleens op zaterdagmiddag als de kinderen slapen, dan kan mijn man een krantje lezen thuis. En  als we gaan winkelen met de kinderen dan is het maximaal 1 winkel, snel passen en weer door! Maar dat is verre van relax hoor!

gr
Marielle

Precies! Gewoon niet met de kinderen gaan, hahahaha!!! Dat werkt ook gewoon niet!!

Nee hoor, lekker op koopavond gaan of op zaterdag als manlief vrij is!

Shop met zin!

Groetjes Fonske

Hoi Jeske,

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reacties. Al moet ik zeggen dat we laatst heel vroeg in de stad waren, mijn man en ik. Dat was heerlijk rustig en bij de H&M konden we twee pashokjes helemaal op het eind van de gang pakken tegenover elkaar, deur open gooien als je iets nieuws aanhad. Janne vond het geweldig om van de een naar de ander te lopen. Maar ja, zo vaak is het niet rustig en dan zijn de koopavonden een uitkomst.

Succes met shoppen!
Groetjes Bregje

Shoppen voor mezelf doe ik het liefst lekker zonder kids.
Al lukt het met de kids ook wel,maar vind het wel minder leuk!
Delano moet dan in de buggy blijven zitten en gaat dus ook met buggy en al mee het pashokje in,niet handig (beetje krap ook,haha)maar het wil wel.
De oudste is al zo groot,daar heb je geen hinder meer van,hihi.
Maar goed,shoppen voor jezelf is het leukst met een vriendin oid en ZONDER kids.
Groetjes Tanja

Tessa ging nog wel eens mee shoppen, maar nu ze bijna 2 is, is zitten in een buggy niet echt favoriet bij haar!
Dus mama gaat alleen shoppen! Meestal kom ik dan terug met kleding voor de meiden en voor manlief, maar niks voor mezelf!
Ook favoriet is H&M online, gewoon vanuit je luie stoel online shoppen!

Lisenka mv Tessa en Meike

Shoppen is ook hier een stuk lastiger sinds 2 jaar. Vaak zie ik het wel redelijk of het goed is en hoef ik niet te passen maar als ik moet passen dan is het een probleem.
Bij C&A hebben ze kleedhokjes voor invaliden en die zijn erg ruim dus kan de buggy ver weg van het gordijn. En soms is het niet anders en dan prop ik de buggy en mezelf ik een hokje (wel de laatste uiteraard)  .
H&M hoef ik al helemaal niet in want dat past niet.
En een paar keer per jaar gaan we met zijn allen naar Duitsland inkopen doen dus kan manlief bij zijn zoon wachten en dan kan ik ff passen op mijn gemakje.

liefs
di silva

Ik ben het eens met de reacties: met kinderen is het geen shoppen.

Het is vaak ook helemaal niet leuk voor ze, ze zitten maar, mogen nergens aankomen (terwijl mama of papa dat wel mogen!!????) Mij lijkt het ontzettend verwarrend voor een kind die juist mama of papa nadoet.
En dan al die drukte, al die wandelende mensen en geluiden. Mij lijkt het teveel voor een kind. Teveel indrukken.

Dus ook hier: kleding kopen doe ik alleen (als mijn man thuis is op zaterdag of koopavond blijft ze bij hem) of met mijn zusje (dan past oma op en papa is daar dan ook) of met een vriendin.
Ik koop echt niet elke maand iets nieuws, maar als ik ga is dit een uitje voor mezelf en wil ik geen jengelende dochter naast me hebben.

Hetzelfde is het met grote boodschappen doen.
Ze blijft in de kar zitten. Wil ze dat niet meer, dan gaat ze niet meer mee om boodschappen en doe ik het liever zelf of mijn man en kan zij lekker spelen thuis en rennen of wat dan ook.
Een kleine boodschap gaat prima en houdt ze ook goed vol. En bij Super de Boer loopt ze regelmatig met zo'n klein winkelkarretje en dat vind ze geweldig.

Wat dat betreft: hier werkt dit prima en we hebben eigenlijk weinig problemen door deze aanpak.

Terug
Bovenaan