Kleding mei kindje

<p>Hallo allemaal! </p><p>Ik ben zwanger van de 1e (een meisje) en uitgerekend half Mei. Nou ben ik al een beetje aan het rond kijken voor leuke kleding, maar wat is nou verstandig om te kopen. Het kan natuurlijk al flink warm zijn rond die tijd...dus kleding met lange mouwen, of juist korte mouwen met een vestje erover heen?</p><p>Help me out!! </p>

Ik zou idd kiezen voor shirtjes met vestje eroverheen. Vindt ik persoonlijk zwz makkelijker als je ergens heen gaat dan trek je ff snel het vestje uit en klaar ben je.

Ik zou ook voor vestjes gaan. Evt een paar lange mouw shirtjes. Ons zoontje is van begin mei 2018 en heeft de hele zomer bijna alleen in zn romper of pamper gelegen ivm hitte ?

Moeilijk he! Ik ga voor de kleinste maat wel voor lange mouw, maar met romper met spaghettimouw denk ik. Het kan erg wisselend zijn qua weer maar ik vind vestjes gewoon niet zo leuk en als ze zo klein zijn dragen ze toch vaak lange mouw dacht ik..

Ik zou een paar lange mouwen shirtjes kopen in 56 (4 stuks ofzo) en verder korte mouwen. Wel lange broekjes, korte broeken dragen baby's die zo klein zijn eigenlijk nooit. En als het écht bloedheet is, laat je een baby net zo makkelijk in de romper liggen. Dan ga je niet zitten prutsen met hempjes en korte mouwen ;)

Mijn dochter is van mei '20. Ik had voor haar rompers met korte mouw (overslag) en boxpakjes. En een vestje die ik daar nog overheen kon doen. Ze bleek een flinke spuger en was een maand vroeg geboren, waardoor ze de eerste 4 weken moeite had warm te blijven. Dus ik kocht er nog 2 vestjes bij. Ze lag die eerste weken dan af en toe ook nog in een handdoek of dekentje losjes ingepakt in mij armen. En toen was het best mooi weer, zo'n 18-25 graden. 
Vanaf een maand zat ze alweer in maat 62. Toen heb ik op koelere dagen een boxpakje over een korte mouwen romper aan gedaan. En als het 24+ graden was enkel een korte mouwen romper. Ik had zelfs wat mouwloze rompers met een leuk printje of van die met spaghettibandjes, voor als het heel erg heet was. Enkel de luier voelde met zo'n hulpeloos ukkie toch een beetje kwetsbaar ofzo. Maar dat zal puur mijn gevoel zijn. 
Mijn tip is dus vooral laagjes en comfort, oftewel rekbaar katoen en overslag. Op een hete dag zit een katoenen romper zoveel fijner dan dat blousejurkje.

Ik ben uitgerekend in juni maar aangezien in nederland het weer onvoorspelbaar is heb ik ook paar boxpakjes en truitjes met lange mouw. Eerste paar dagen word toch aangeraden om lange mouwtjes aan te doen.
Mijn zoontje was in 2018 in april geboren en na de eerste week was het ook bloedheet dus gewoon zomerkleertjes tshirts of rompertjes

Mijn tip, kies voor het begin vooral voor overslagrompers en boxpakjes die helemaal open kunnen, zodat ze niet over het hoofdje moeten. Daarnaast heb je zulke leuke boxpakjes! 
Verder zou ik bij gewone shirtjes ook kijken naar heel rekbare shirtjes, vooral de naad van de schouders naar de mouw, dat je daar de mouw makkelijk ver open kan rekken zegmaar, scheelt een hoop gehuil hij je kindje en dus stress bij jezelf. Ik koos om die reden eigenlijk altijd vooral voor Noppies en Feetje qua kleding en Hema rompers! 
Zulk soort boxpakjes had ik voor mijn kleine (alleen dan voor een jongen): https://www.wehkamp.nl/noppies-newborn-baby-boxpak-785026/?MaatCode=0440&gclid=Cj0KCQiA6t6ABhDMARIsAONIYyxDcurYCly2quRZRr43VLSvuKlRgJOvkkF47sge0dXQRpkZsDmrOgcaApgHEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Lange mouwen in het begin is prima! Mijn zoontje is van 7 juli en droeg dus óf een romper met boxpakje op de minder hete dagen en alleen een romper, of alleen luier op de warme/hete dagen
En kijk voor die boxpakjes lekker op Vinted en marktplaats ;) staat zoveel moois, het is maar kort gebruikt en daarom vaak in nieuwstaat.
Mijn zoontje is nu 1,5 en de kleding die ik nieuw in de winkel heb gekocht is denk ik op 1 hand te tellen. Hij loopt altijd in hele mooie merkkleding, voor een habbekrats en als hij eruit gegroeid is kan ik het weer verkopen en een ander kindje er blij mee maken! 
Geniet van je zwangerschap en het shoppen voor je kleine meisje!

Terug
Bovenaan