Kleding na keizersnede

<p>Hoihoi, </p><p>begin juli ben ik uitgerekend van ons 2e kindje?. Ik weet nu al dat het een keizersnede gaat worden ivm vele complicaties tijdens de bevalling van ons 1e kindje. <br />Ik was benieuwd of mensen die een keizersnede hebben gehad tips hebben over wat aan te schaffen qua kleding in de kraamtijd.. ik ben normaal van het sportievere bankhangkleding: lees sportkleding ?. Maar ik vraag me dus af of dat wel handig is na een keizersnede. Ik ga ervan uit dat het warm wordt dus ik weet het niet zo goed. <br />alvast bedankt! </p>
 
Ik heb vorig jaar juli ook een geplande keizersnede gehad (dochter lag in stuit)
Ik kon de eerste 3 maanden alleen ruime luchtige jurkjes aan en sportbroeken/leggings. Ik was zo blij dat het zomer was die eerste weken, jurkjes waren mn beste vrienden ;) Dan heb je niks straks op je buik. Spijkerbroeken de eerste 3 maanden niet gedragen. En sommige strakke spijkerbroeken kon ik pas na zo'n 5-6 maanden weer aan, eerder deed het gewoon pijn aan de wond! 
Succes!
 
Vorig zomer ook bevallen met keizersnede, heb door de warme zomer veel jogging korte broek/ hemdjes en jurkjes aan gehad.
 
Hittegolf spoedkeizersnede in juni 2018... Alleen maar jurkjes en alles zonder nare naadjes of strakke tailleband. Ik droeg alleen maar jurkjes (met knoopjes ivm borstvoeding) en ‘s nachts een nachthemd. Een onderbroek kan ook heel erg schuren tegen de wond, ik deed dan (vooral ‘s nachts) een dik maandverband (kotex) tussen mijn onderbroek en het litteken. Niet zo dom zijn om de plakkant van het maandverband tegen de huid te plakken ?? (daarom lachen doet na een keizersnede trouwens ook pijn ?)
Ik heb nog steeds last van mijn litteken, soms een ‘doof’ gevoel en sommige broeken doen nog steeds ‘zeer’ en een riem zit ook niet lekker. Die drukken net op de verkeerde plek. 
 
Ik had gewoon soepele broeken zonder strakke band. Net wat iedereen zegt, je hebt liever niet iets straks aan. Let ook vooral op je ondergoed. Van het ziekenhuis had ik in het begin netbroekjes, loszittende onderbroeken. Dat was wel fijn. 
 
Ja, ik kreeg van een hele aardige verpleegkundige een hele stapel van die net broekjes mee. Niet heel charmant maar je kan ze gewoon wassen en ze zijn zeker voor de eerste twee weken super fijn. Daarna alleen maar zwangerschapskleding gedragen met een zachte band. Zeker geen spijkerbroeken. Mijn wond is goed genezen, je ziet er bijna niets van en na 4 weken was alles weer normaal qua gevoel. Niet gevoelig of doof. Succes! 
 
Jurkjes en jumpsuits droeg ik veeelll. Begin augustus 2019 bevallen, ook hittegolf. Had grote onderbroeken gekocht, maar die bijna niet aan gehad omdat die netbroekjes uit het ziekenhuis veel fijner waren (hoe oncharmant ook). Heb ze uit het kastje van het ziekenhuis meegenomen haha (was overigens een tip van mijn kraamhulp).
Niks straks, en zelfs een maat grotere onderbroeken zaten niet fijn. Jurkjes vond ik vooral ideaal.
 
Terug
Bovenaan