Kleding petit bateau ervaring

<p>Hey allemaal, </p><p>ik ben momenteel 19 weken zwanger en soms flink aan het shoppen. Nu heb ik onwijs leuke kleding gezien bij petit bateau. Maar ze hebben Franse maten wat ik dus heel erg lastig vind. </p><p>Ik ben in juni uitgerekend. Maar ik vind het leuk om wat verschillende maatjes haar kast te hebben hangen.</p><p>Nu hebben ze 3 maanden, 6 maanden, 12 maanden etc. Maar hoe kan ik het beste kijken maar de maten? Is 6 maanden echt 6 maanden of toch 3 maanden? </p><p>Ik vind de Nederlandse maten toch echt wat makkelijker. Wie heeft er ervaring met dit merk bij kindjes? </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi, 
Ik heb een pakje van petit bateau, maat 54, hij paste het precies tot hij iets van 55 cm was. Dit was alleen dus geen maar 3,6,9 mnd etc..
In mijn ervaring kunnen ze het al even ervoor en een tijdje erna dragen.
 
Groetjes
 
Ik had een boxpakje met maat 0-3 maanden. Vond het meer een maatje 56 en heeft het tot 2 maanden aangehad. Stond wel fantastisch :)
 
Hier staan de centimeters voor de Petit Bateau maten zoals je bij andere merken gewend bent (de 'Height'-rij):
https://m.babyshop.com/content/view/Size-Guide-Petit-Bateau
 
 
Valt echt een maat kleiner naar mijn ervaring. Mijn dochtertje is nu 7 maanden, draagt iets van 9 maanden en dat wordt echt al krap. De legging die erbij hoorde heb ik 1x met moeite aangekregen, in die Franse leggings passen geen Hollandse benen. Wel mooi spul.
 
Hoi,
ook ik ben grote petit bateau fan en heb daar veel kleren van voor mijn kids. Het valt idd wat kleiner, maar nu heb ik ook tot 3x toe kleine kids gekregen als baby. Inmiddels hebben de oudste 2 een maat grote bij petit bateau als hun andere kleren, onze baby is nu 3 maanden en past nog in 54 van hun. Juist maat 54 en 60 vind ik handig van dat zit precies tussen andere maten in van andere kleertjes. 
Shop ze!
 
 
Dankje wel voor jullie reacties. 
Aangezien ik in juni uitgerekend ben en het is meer iets voor september/oktober/november ga ik voor de 6 maanden. Ik ben zo verliefd op het jurkje, kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. 
 
 
Terug
Bovenaan