Kleding voor de zomerbaby

Hoeveel setjes en rompertjes en andere kleding hebben jullie al voor jullie kleine gekocht? Het is ons eerste, dus ik heb echt geen idee hoeveel ik in huis moet halen om een beetje praktisch te blijven. Tips?

in sommige boekjes die je in winkels krijgt zoals prenatal en hema
en van het kraam bureau staan richt lijnene wat je in huis moet hebben.
en hoeveel stuks.

van bedje tot washandje staat er in.

ik heb nog veel rompertjes van mijn eerste dus die gebruik ik nu ook.
heb er een stuk of 15
ligt er ook aan hoevaak je wast. en of je kindje een spuuger is en dus vaker verschoon moet worden op een dag.

toen onze kraam hulp hier was zei ze dat ze iris om de 24 uur verschoonde kwa kleren en rompertjes.

maar als ze tussen door spuugde op de kleren deed ik uiteraard ook schoone aan.
ik heb nu  5 pakjes die van iris waren en heb nu nog 4 nieuwe gehaald.
ik heb twee met korte mouwen. maar het ligt ook aan het weer wat het aan moet en aan gewicht dus is best moeilijk in te schatten.
nou ben ik zowieso wel iemand wat eerder teveel dan te weinig in huis heeft.
groeten petra
succes met zoeken van spulletjes en kleren

goede vraag !!!!!

Ben ook in verwachting van de eerste en heb geen idee wat ik allemaal moet kopen en hoeveel.

Mijn verloskundige stelde me gerust : als je van iets te weinig hebt, de winkel is in de buurt. je kan alles nog kopen.
Daar heeft ze gelijk in.

Ook wat betreft voeding. Ik wil borstvoeding gaan geven, dus mijn vraag was, wat ik in huis moets halen van flesjes en zo (voor de zekerheid). Nou haal 1 flesje in huis voor het geval dat. En moet je idd overstappen om flesvoeding dan ben je (of je man) zo bij de winkel geweest en meer flesjes gehaald.

Maar tips over wat je moet kopen en hoeveel zijn ook bij mijn   van harte welkom.

wat je ook kunt doen als je borts voeding geeft efffe kijken van te voren welke apotheek er nacht dienst heeft en of die ook babyvoeding en flesjes hebben.
wij hebben een vaste nacht dienst apotheek in maastricht en daar verkopen ze nutrilon 1 en 2 en 3 en ze hebben flesjes van advent schrijf ik dat nu goed? handig voor na 5 uur en in het weekend.
groeten petra

Ik heb best wel veel kleertjes eigenlijk en van alles wat, dit omdat ik al een kindje heb natuurlijk en van mijn dochter in het begin nogal anti roze was, heb ik veel neutrale en blauwe kleertjes dus dat is prima voor m'n zoon! Maar heb ook echt qua stof veel verschil, heb wat dunnere kleertjes voor de eerste maand en wat dikkere kleding voor de eerste maand dit ook omdat juni tja je weet het nooit heh in Nederland, dus heb dik en dunne kleding.

Rompertjes heb ik er nog maar een paar vergeet het steeds te halen, maar je hebt er voor de eerste paar dagen zoiezo iets van 6 nodig, je kan altijd bijhalen natuurlijk! En ik ben fan van boxpakjes dus dat heb veel. Ook in dikkere en dunnere formaat hihi..

En je wordt nu tegenwoordig doodgegooid met lijstjes, in de blije doos van de prenatal zit een boekje geboren worden, en daar staat nog es duidelijk wat je de eerste dagen echt nodig heb, en wat je klaar moet hebben staan voor de bevalling thuis en in het ziekenhuis.

Groetjes Claudia

Hoi meiden,

Dit is mijn tweede. De eerste werd begin Mei geboren, dus dat was min of meer ook een 'zomerbaby'.

Het is inderdaad altijd lastig wat je moet kopen, wij hebben op de eerste dag nog oma naar de Prenatal gestuurd, omdat onze meid heel klein was en we maat 45 niet in huis hadden.

Er zijn inderdaad in de bladen en op internet veel lijstjes te vinden met wat je minimaal in huis moet hebben, maar rompertjes zijn wel heel fijn om wat meer van te hebben. Je krijgt zelf ook nog zo'n lijstje van de kraamhulp (die komt volgens mij rond week 32 langs voor een gesprek).

Op het zwanger-forum is ook een topic Toppers en Miskopen. Hier heb ik heel veel aan gehad en ik heb pasgeleden ook zelf een toevoeging gedaan met mijn ervaringen.

Hou er rekening mee dat kleine baby's vaak moeite hebben om zich warm te houden. Van die lekkere velours boxpakjes zijn dan heel fijn, vooral voor 's nachts. O.a. te koop bij C&A. Ik heb er nu niet zoveel gekocht, omdat dit hoogstwaarschijnlijk toch een Juli baby wordt en het net zo goed 30 graden kan worden.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan