Kleding wassen

Hoi,

Ik heb begrepen dat de kleding die het kindje aankrijgt eerst gewassen moet worden. Zonder wasverzachter i.v.m. evt. allergieen.
Maar nu heb ik v/d week beddengoed gekocht, moltons, onderlakentjes, dekens...
Moeten die ook eerst gewassen worden? Of kunnen die zo vanuit de verpakking het bedje op?

 
Ik zou alles eerst even wassen. Ook beddengoed, ze liggen er toch op/ onder de slapen.

Ik kan niet wachten om het te wassen haha. Maar ik heb mijn kamer nog niet binnen dus wacht nog heeel even.

Succes ermee.

Gr tamjo
 
ik zou het van te voren ook ff wassen, is wel zo lekker fris, vind het altijd wat zurig ruiken als je het uit de verpakking haalt...

Ik heb nog niks gewassen, ben bang dat ik het dan straks nog een x ga doen omdat het nog ong. 3 maand duurt voor de kleine er is....

dat van de wasverzachter is nieuw voor me. goed dat ik dat nu even lees.
 
Het is sowieso altijd aan te raden kleding ed eerst te wassen, ook voor volwassenen in verband met de chemishe middelen die ze gebruiken bij de verwerking ervan.
 
Alles voor de baby wassen. Geen wasverzachter en een ph-neutraal wasmiddel gebruiken. Nieuwe spulletjes worden vaak ingespoten met chemische middelen tegen vlekken.
 
Ik was ook alles van te voren, idd de geur is wat frisser, en vaak zitten er toch wat losse pluisjes ed op, daar ben je dan ook vanaf!
(doe ik zowiezo met alles wat ik altijd koop ook voor mezelf en de kinderen)
Ik heb altijd de eerste keer met neutral alles gewassen, daarna met de gewone was mee, dan zou je direct zien of je kindje reageerd.
Ga ik nu ook weer doen!
Groetjes MJ
 
Toch even wassen hoor... Stoffen nemen ook beter vocht op als het eerst gewassen is... Wel zo fijn ook bij beddengoed!

En ik heb gewoon mijn eigen wasmiddel gebruikt hoor, geen Neutral of iets dergelijks! Straks gaan de babykleertjes ook samen met onze kleren de wasmachine in! Wel weinig gebruikt en geen wasverzachter!
 
idd zoals hier boven staat eerst even wassen en in dien nodig strijken. is het lekker fris en eventuele chemische stoffen zitten er dan ook niet meer in.
ik gebruik ook gewoon het wasmiddel wat ik anders ook gebruik.
 
Terug
Bovenaan