Kleding ziekenhuistas

Hi! Ik ga eerdaags beginnen aan mijn ziekenhuistas. Ik heb sowieso al een compleet setje in maat 50 en eentje in 56. Is het verstandig om bijvoorbeeld van maat 50 2 setjes mee te nemen?
 
Ik had in mijn tas voor de eerste een pakje 50 en een 56 mee. Mijn dochter was erg groot, maar die van 56 had voetjes eraan vast. En ze had lange benen. Dus dat zat van boven best ruim. Maar haar beentjes pasten er niet in. Dus toch het pakje 50 aan gedaan en thuis snel wat comfortabelers gehaald. Moest 3 dagen blijven, anders hadden we het thuis gewisseld. 
Mijn tip is dus dat 50 en 56 voldoende is, maar zorg voor iets waar de voetjes niet aan vast zitten. Je kan evt setjes met broekje/shirtje meenemen, dat je ook nog kan mixen als de verhoudingen een probleem worden. 
Mijn ervaring is dat het bij mijn dochter zo bleef. Altijd broekjes 1 maat groter dan shirtje, nu nog steeds nu ze bijna 2 is. Ik vroeg het eens aan mijn schoonzus en die had het met haar dochter juist andersom. Shirtjes 1 maat groter dan broekjes. Haar zoon had wel altijd dezelfde maat aan. 
 
Ligt eraan wat je wilt, verschilt ook wel per kindje welk merk maat 50 goed past.

Ik heb zelf 2 setjes van maat 50 en 2 setjes van maat 56 ingepakt (ene deel setje is met boxpakje en andere met los shirtje en broekje).
Dan zit je altijd goed dacht ik zo? ik zal wellicht achteraf gezien meer meenemen dan nodig; dit is ons eerste kindje.
 
Ik had ook van beide maten maar 1 setje. Bij mijn eerste bevalling moest ik in het ziekenhuis blijven met mijn baby en geloof, zolang je je baby niet hoeft om te kleden als ze zo klein zijn doe je dat niet. Dit doe je pas als het vies is. Dus 1 setje van beide maten is echt voldoende.
 
Ik had ook allebei de setjes 2 mee. Eindelijk allebei de setjes van 50 aangedaan. Hoefde niet te blijven maar bij m'n zoon moesten ze bloedprikken en dat ging blijkbaar niet helemaal goed en daardoor wat bloed op z'n kleding. Toch fijn dat we nog een setje mee hadden.
Voor onze dame die binnenkort komt heb ik ook 4 setjes ingepakt. Je weet maar nooit. Liever te veel dan te weinig.
 
Terug
Bovenaan