Kleding zomerkindje en maten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over kleding.
Heb namelijk geen idee wat ik allemaal moet kopen...
Ik ben 2 augustus uitgerekend dus het wordt een zomerkindje..
Wat is dan slim om allemaal in huis te hebben...Shirtjes met kortemouwen??Kortebroeken???
Extra veel rompertjes??
En in welke maten??
Gewoon maat 50 voor pasgeboren , na 1 maand maat 56 en voor 2 tot 4 maanden maatje 62??

Iemand die me een beetje advies kan geven hierin??

Alvast bedankt.
Pien

Hallo Pien,

Het is Nederland en dan weet je natuurlijk  nooit of het lekker weer wordt... ;-)
Ik zou een aantal rompertjes met korte mouwtjes en een aantal met lange mouwtjes kopen. Mocht het toch wat frisser zijn, dan kan een t-shirtje namelijk ook over een rompertje met lange mouwtjes. En ik zou vooral broekjes e.d. van lekkere zachte katoenen stof kopen.

Bijvoorbeeld:
Maat 50 / 56:
3 rompertjes met korte mouwen en 3 met lange mouwen
2 overslaghemdjes met lange mouwen
2 t-shirtjes
2 katoenen zachte broekjes

Maat 62 kun je altijd later nog kopen!

Groetjes, Patricia

Ik zou ook niet teveel korte mouw kopen, ik deel de ervaring dat bij mooi weer alleen de romper overblijft! Voor de eerste dagen/week zijn lange mouwen echt nodig ivm de warmtehuishouding van je kindje maar ook daarna zou ik gewoon een aantal shirts met lange mouwen in de kast willen hebben. Ik bedoel dan t-shirt stof...geen velours of zo...

En...koop niet teveel maat 50...maat 50 is een maat waar je kind misschien al wel overheen is gegroeid als het geboren wordt, een maand zal je er zeker niet mee doen of je moet echt een ukkie krijgen. Mijn beide kinderen hebben nooit maat 50 gehad en waren met respectievelijk 2,5 week en 2 dagen uit maat 56 gegroeid. Ik heb daarom dus ook altijd maat 62 standaard in de kast liggen. Als je een normaal tot licht bovengemiddeld kindje krijgt kan het erg snel gaan....

Als je niet precies weet hoe groot je kindje wordt (de meeste ouders niet) dan kun je inderdaad het beste niet al teveel kleertjes kopen. Rompertjes zijn zo duur niet, dus die kun je best wel inslaan en wat pakjes en zo, maar je kunt altijd nog bijhalen.

Veel mensen vinden het ook leuk om kleertjes te geven, dus krijg je ook vaak wel het een en ander. (moet het wel net je smaak zijn, maar uit ervaring weet ik dat dit meestal wel goed gaat)

Wij wisten bij de eerste dat zij erg klein was en ook deze baby bungelt op de onderste curve. Hierdoor moest ik ook extra pakjes bij kopen bij de eerste, maat 45. Ik heb voor onze man nu wel wat extra pakjes in deze maat aangeschaft.

Alle kleertjes die ik kreeg waren over het algemeen maat 62 en die paste mijn dochter pas in de winter, dus al die leuke zomerjurkjes konden zo nieuw de doos in. Nu krijgen we een jongen en blijven ze dus nog steeds in de doos. Geef dus event. wat meer instructies m.b.t. deze kraamcadeautjes, want ik vind het nog steeds zonde en heb zelf alles nieuw moeten kopen omdat het gewoon niet paste wat ik kreeg.

Groetjes, Marisa

hallo pien,

ik had soort gelijke vraag. Ben 24 juli uitgeteld en wilde gaan shoppen, maar geen idee welke maat je moet kopen.
Ik krijg van patricia dit advies :

Mt 50: 0-1 maand
Mt 56: 2-4 maanden
Mt 62: 4-8 maanden
Mt 68: 8-10 maanden

Tuurlijk ligt het aan het kindje, hoe groot/klein het geboren wordt en hoe snel het groeit. Maar met dit schematje heb je teminste een idee wat je ongeveer kan en moet kopen.

Ik ben ondertussen al aan het shoppen.
Niet te veel, wat je krijgt vaak veel kleren als kado.
Maar rompertjes en sokken zijn nooit weggegooit.
En het is gewoon leuk om alleen al te kijken naar al die leuke kleertjes.

Jij veel ook plezier met shoppen.

Groetjes Jeanine

Whahaha, sorry................moet even lachen om bovenstaand schema.................mijn "kleine" meisje is 6 maanden en zit in maat 74...............
Ga dus alsjeblieft niet teveel van te voren kopen, want je weet gewoon niet hoe groot/lang je kindje is en wanneer de groeispurtjes zitten...............zou toch zonde zijn.........
Ga dus ook niet uit van de standaard tabbellen met maten..................het klopt gewoon vaak niet zo...........

Succes met alles!

Gr. Rimke
Mama van Maudy (8-9-2008)

Terug
Bovenaan