Kleding

Een jasje. Wij verwachten ons kindje begin oktober en heb een lekker warm jasje voor haar. Een baby kan zelf z'n temperatuur nog niet regelen, dus die kleed je lekker warm aan. (1 laagje meer als jezelf). 

Wij verwachten begin november onze 2de
en ik heb een warm vestje gekocht. We doen daarnaast de voetenzak in de maxi cosi zodat het lekker warm blijft met naar huis gaan. 
Denk er bij vestje/jasje aan dat het makkelijk is een maatje groter te kopen dan kun je het makkelijker over de kleertjes heen krijgen. 

Keuze is vooral aan jezelf wat je prettig vind/denkt vaker te gebruiken

Onze dochter is eind januari geboren en had het witte wolken vestje/jasje van prenatal. In de maxicosi had ze altijd nog een door oma gehaakt dekentje op en in de wandelwagen hadden we een gevoerde voetenzak van koeka. Dit was heerlijk warm.

Ik zou kiezen voor een vestje. Is wat minder stug dan een kasje. 
Daarnaast gaat je kindje meestal mee naar buiten in de maxicosi of wandelwagen, en als je er dan een deken overheen doet is het vaak warm genoeg (of bij erge kou een kruik in de wandelwagen). 

[quote quote=10353158]Een jasje. Wij verwachten ons kindje begin oktober en heb een lekker warm jasje voor haar. Een baby kan zelf z’n temperatuur nog niet regelen, dus die kleed je lekker warm aan. (1 laagje meer als jezelf).[/quote]
Tegen de tijd dat jij met je kindje naar buiten mag kan zij haar temperatuur regelen, anders mag je namelijk niet naar buiten. Maar idd, ze ligt stil dus kleed naar iets warmer als jezelf. 
Mijn voorkeur is niet voor een jas maar bijvoorbeeld een extra deken. Voor in de wagen/Maxi Cosi hebben wij een bunker (voetenzak) van Lodger. Ik vind het altijd zo'n gepriegel die armen door de mouwen te doen. 

Neem in ieder geval iets zonder rits. Ik vind drukknoopjes erg handig. Ritsje kan vaak niet helemaal tot bovenaan dicht en dan zit er zo'n ritsje langs een teer kin huidje te schuren.. Vond ik erg zielig

Terug
Bovenaan