Kleding

Onze peuter is twee, en kan dus nee zeggen. Nou, dat gaat voor hem zeker op. Een grote strijd is zeker nieuwe kleding. Een nieuwe trui gaat nog wel, een andere broek ook, maar de grootste strijd geeft de overgang van zomer- naar winterjas.
De oude winterjas past volgens mij nog, maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan. Als alternatief een nieuwe jas kopen in de winkel is tot dusver ook geen optie. Wie heeft een goede tip?

Die van mij is bijna twee en zegt ook nee.
Maar ja, mama zegt ja.
Zomerjas gewoon 's avonds opruimen, zodat hij geen keus heeft. Misschien een paar keer brullen, maar over het algemeen houdt het dan wel op!
Succes

Hoi Anne-Mieke,
Mijn zoontje is inmiddels 3, maar moet ook overal aan wennen. Ook met nieuwe kleren. Wat ik meestal doe als ik iets nieuws voor hem heb gekocht is het een poosje op een haakje aan de kast in de gang hangen. Zo ziet hij het dagelijks en af en toe laat ik het even aan hem zien en zeg dat het voor hem is. En op deze manier gaat het wel goed. Wat hier ook wel helpt is te zeggen dat het van zijn (grote) neefje is geweest of dat die hetzelfde heeft, want dat is ook erg interessant. En dat is zijn grote voorbeeld.
Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips, je kunt het proberen in ieder geval.
Veel suc6!!
Groetjes Renate

Mijn kind wil altijd graag mee naar buiten als ik iets ga doen, maar wil hij zijn zomerjas aan, dan kan hij niet mee, want het is te koud. En dan dreig ik er altijd mee dat ik hem dan met de deur op slot in zijn kamer zet en dan zelf wegga en moet je zien hoe snel die warme jas dan aangaat....

Als mijn dochter echt niet wil. Dan hoeft het niet. HEt is een fabel dat kinderen ziek worden van de kou (ok. ik heb ook een kind dat in twee jaar tijd nog geen snotneus heeft gehad). Dan moet ze het zelf maar voelen. Zo is ze een keer mee geweest naar de supermarkt, sindsdien doet ze gewoon haar jas aan. Ik heb wel haar jas meegenomen en halverwege wilde ze hem toch wel aan.
gr. Marike

hoi anne-mieke

ook mijn dochter is 2 en zegt heel vaak nee. ook ik had het probleem met die zomerjas ze wilde echt haar winterjas niet aan. ze wilde ook een nieuwe zoals andere kindjes. wij hadden hier echter op dat moment geen geld voor.
ik heb haar toen mee genomen naar en winkeltje met allerlei naai artikelen hier hebben ze van die leuke opstrijk plaatjes. deze zijn niet duur en geven vaak een heel leuk effect. ik heb er toen een aantal uitgekozen die bij de jas paste en de uiteindelijke keus aan haar overgelaten. thuis gekomen heb ik meteen het plaatje er op gestreken waar ze bij was. sinds dien loopt ze heel parmantig rond met haar speciale jas die geen enkel ander kindje heeft.
misschien is dat een idee.

groetjes L.

Mijn dochter is ook 2 en kan ook heel goed nee zeggen, maar ze houdt wel heel erg van cadeautjes. Nieuwe kleding pak ik soms in en laat ik haar uitpakken. Dan heeft ze een cadeautje gekregen en wil ze het meteen aan! (het liefst de hele dag) Werkt altijd!
Succes!

ik moet zeggen dat ik er geen last van heb.
mijn zoontje is nu drie jaar en vindt het ieder keer een feest om nieuwe kleren aan te doen en mee naar de winkel te gaan om die te kopen.alleen hij wil wel zelf zijn sokken uitzoeken dat mag dan van mij

Terug
Bovenaan